Amaç ve Hedefler
|
Amaç |
Hedef |
Performans |
|
Amaç 1. Ebelik mesleğinin temel kuram ve ilkelerini benimsemiş, kanıta dayalı bilgi ve beceriye sahip, etik değerlere bağlı, çağdaş ebeler yetiştirmek.
|
Hedef 1.1. Öğrencilerin ebelik uygulamalarında güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanabilmelerini sağlamak.
|
· P.G.1: Teorik ve laboratuvar sınavlarında başarılı olan öğrenci sayısı |
|
· P.G.2: Ders içeriklerinde kullanılan kaynakların son 5 yıl içinde yayımlanmış literatüre dayanma oranı |
||
|
· P.G.3: Klinik beceri değerlendirmelerinde yeterlilik gösteren öğrencilerin oranı (%) |
||
|
Hedef 1.2. Öğrencilerin profesyonel etik ve insan hakları ilkelerini benimsemelerini sağlamak.
|
· P.G.1: Etik ve insan hakları modüllerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin oranı (%) |
|
|
· P.G.2: Klinik uygulamalarda etik ilkelere uygun davranan öğrenciler için eğitmenlerden alınan olumlu geri bildirim oranı (%) |
||
|
Hedef 1.3. Öğrencilerin ebelik bakımında doğru, hızlı ve güvenli klinik karar verme becerilerini geliştirmek.
|
· P.G.1: Klinik simülasyonlarda doğru karar alan ve etkili müdahale yapan öğrencilerin oranı (%) |
|
|
· P.G.2: Kritik karar hatalarının yıl içinde gösterdiği azalma oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Güncel ulusal ve uluslararası ebelik rehberlerine uygun uygulama yapan öğrencilerin oranı (%) |
||
|
Amaç 2. Gebelik, doğum, doğum sonrası dönem ve yenidoğan bakımında bütüncül yaklaşım benimseyen, aile merkezli bakım verebilen ebeler yetiştirmek.
|
Hedef 2.1. Öğrencilerin kadın, aile ve topluma bütüncül ve kültürel duyarlılıkla yaklaşabilmelerini sağlamak.
|
· P.G.1: Bütüncül bakım odaklı eğitimlere ve seminerlere katılım oranı (%) |
|
· P.G.2: Kadın merkezli bakım içeren vaka analizlerinde başarı gösteren öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Saha uygulamalarında kültürler arası duyarlılık ve bütüncül yaklaşım konusunda alınan olumlu geri bildirim oranı (%) |
||
|
Hedef 2.2. Gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçte normal ve riskli durumları ayırt edip uygun yaklaşım geliştirecek yeterlilik kazandırmak.
|
· P.G.1: Normal ve riskli gebelik senaryolarında doğru müdahale yapan öğrencilerin oranı (%) |
|
|
· P.G.2: Klinikte izlediği olguların kayıt ve değerlendirme formlarını doğru dolduran öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Perinatoloji, doğum ve lohusalık alanlarında klinik yeterlilik puanı ortalaması |
||
|
Hedef 2.3. Yenidoğan bakımına ilişkin temel ve ileri becerilerin kazandırılmasını sağlamak.
|
· P.G.1: Yenidoğan canlandırma (NRP) eğitimlerine katılan öğrencilerin oranı (%) |
|
|
· P.G.2: Yenidoğan bakım uygulamalarında yeterlilik gösteren öğrencilerin değerlendirme puanı ortalaması |
||
|
· P.G.3: Simülasyon temelli yenidoğan bakım senaryolarında başarılı performans gösteren öğrenci oranı (%) |
||
|
Amaç 3. Araştırmacı, sorgulayıcı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş ebeler yetiştirmek.
|
Hedef 3.1. Öğrencilerin bilimsel araştırma yapabilme becerilerini geliştirmek.
|
· P.G.1: Bilimsel araştırma yöntemleri eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%) |
|
· P.G.2: Poster, proje veya bildiri hazırlayan öğrencilerin sayısı |
||
|
· P.G.3: TÜBİTAK veya diğer araştırma projelerine başvuran öğrenci oranı (%) |
||
|
Hedef 3.2. Öğrencilerin bilimsel toplantı ve seminerlere katılımını artırmak.
|
· P.G.1: Ulusal/uluslararası kongrelere katılan öğrenci sayısı |
|
|
· P.G.2: Öğrencilerin bölümce düzenlenen akademik etkinliklere katılım oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Öğrencilerin bilimsel tartışma ve sunum yetkinliklerinin değerlendirme puanı ortalaması |
||
|
Amaç 4. Ebelerin etkili iletişim becerileri, ekip çalışması, profesyonel iş birliği ve kültürel duyarlılık temelinde hizmet vermelerini desteklemek.
|
Hedef 4.1. Öğrencilerin etkili iletişim ve danışmanlık becerilerini geliştirmek.
|
· P.G.1: İletişim ve danışmanlık becerileri eğitimlerine katılım oranı (%) |
|
· P.G.2: Doğum öncesi ve sonrası danışmanlık uygulamalarında yeterlilik gösteren öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Saha eğitmenlerinden iletişim becerileri konusunda alınan olumlu geri bildirim oranı (%) |
||
|
|
Hedef 4.2. Ekip çalışmasına uyum ve meslekler arası iş birliği becerilerini geliştirmek.
|
· P.G.1: Ekip çalışması içeren projelerde yer alan öğrenci oranı (%) |
|
· P.G.2: Klinik uygulamalarda ekip içi iletişim yetkinliği değerlendirme puanı ortalaması |
||
|
|
Hedef 4.3. Öğrencilerin kariyer yönetimi, yaşam boyu öğrenme ve yabancı dil kullanım becerilerini desteklemek.
|
· P.G.1: Yabancı dilde ebelik literatürü okuyan öğrencilerin oranı (%) |
|
· P.G.2: Sertifika programları, kurslar ve mesleki gelişim eğitimlerine katılım oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Mezuniyet sonrası kariyer planlaması seminerlerine katılım oranı (%) |
||
|
Amaç 5. Ebelik hizmetlerinde kalite, güvenlik, yasal mevzuat ve etik ilkeler doğrultusunda profesyonel uygulama yapabilen ebeler yetiştirmek.
|
Hedef 5.1. Öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği, kalite süreçleri ve yasal mevzuat konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
· P.G.1: İSG ve kalite yönetimi eğitimlerine katılım oranı (%) |
|
· P.G.2: Yasal mevzuat bilgisi sınavlarında başarı gösteren öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Klinik uygulamalarda kalite standartlarına uygun davranış gösteren öğrencilere verilen olumlu geri bildirim oranı (%) |
||
|
|
Hedef 5.2. Öğrencilerin güvenli bakım, hata yönetimi ve risk azaltma stratejilerini uygulayabilmelerini sağlamak.
|
· P.G.1: Klinik eğitimlerde hatasız veya düşük hata düzeyiyle bakım veren öğrencilerin oranı (%) |
|
· P.G.2: Simülasyonlarda risk yönetimi stratejilerini doğru uygulayan öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Kritik hata oranındaki yıllık azalma (%) |
||
|
Amaç 6. Ebelerin meslekleriyle ilgili dijital sağlık teknolojilerini, simülasyon yöntemlerini ve modern ekipmanları etkin şekilde kullanabilmesini sağlamak.
|
Hedef 6.1. Öğrencilerin e-sağlık, dijital kayıt sistemleri ve bilgi teknolojilerini etkin kullanmalarını sağlamak.
|
P.G.1: Dijital sağlık kayıt sistemlerini doğru kullanan öğrencilerin oranı (%) |
|
P.G.2: Bilişim teknolojileri eğitimlerine katılan öğrenci oranı (%) |
||
|
P.G.3: Elektronik veri yönetimi ile ilgili uygulamalarda başarı oranı (%) |
||
|
|
Hedef 6.2. Öğrencilerin ebelik alanında kullanılan modern ekipman ve simülasyon teknolojilerini doğru şekilde kullanmalarını sağlamak.
|
· P.G.1: Simülasyon uygulamalarında başarı gösteren öğrencilerin oranı (%) |
|
· P.G.2: Modern ekipmanı doğru ve güvenli kullanan öğrencilerin oranı (%) |
||
|
· P.G.3: Uygulamalı beceri değerlendirmelerinde yeterlilik puanı ortalaması |