Amaç ve Hedefler

Amaç ve Hedefler

Amaç

Hedef

Performans

Amaç 1.

Ebelik mesleğinin temel kuram ve ilkelerini benimsemiş, kanıta dayalı bilgi ve beceriye sahip, etik değerlere bağlı, çağdaş ebeler yetiştirmek.

 

Hedef 1.1.

Öğrencilerin ebelik uygulamalarında güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanabilmelerini sağlamak.

 

·  P.G.1: Teorik ve laboratuvar sınavlarında başarılı olan öğrenci sayısı

·  P.G.2: Ders içeriklerinde kullanılan kaynakların son 5 yıl içinde yayımlanmış literatüre dayanma oranı

·  P.G.3: Klinik beceri değerlendirmelerinde yeterlilik gösteren öğrencilerin oranı (%)

Hedef 1.2.

Öğrencilerin profesyonel etik ve insan hakları ilkelerini benimsemelerini sağlamak.

 

·  P.G.1: Etik ve insan hakları modüllerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Klinik uygulamalarda etik ilkelere uygun davranan öğrenciler için eğitmenlerden alınan olumlu geri bildirim oranı (%)

Hedef 1.3.

Öğrencilerin ebelik bakımında doğru, hızlı ve güvenli klinik karar verme becerilerini geliştirmek.

 

·  P.G.1: Klinik simülasyonlarda doğru karar alan ve etkili müdahale yapan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Kritik karar hatalarının yıl içinde gösterdiği azalma oranı (%)

·  P.G.3: Güncel ulusal ve uluslararası ebelik rehberlerine uygun uygulama yapan öğrencilerin oranı (%)

Amaç 2.

Gebelik, doğum, doğum sonrası dönem ve yenidoğan bakımında bütüncül yaklaşım benimseyen, aile merkezli bakım verebilen ebeler yetiştirmek.

 

Hedef 2.1.

Öğrencilerin kadın, aile ve topluma bütüncül ve kültürel duyarlılıkla yaklaşabilmelerini sağlamak.

 

·  P.G.1: Bütüncül bakım odaklı eğitimlere ve seminerlere katılım oranı (%)

·  P.G.2: Kadın merkezli bakım içeren vaka analizlerinde başarı gösteren öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Saha uygulamalarında kültürler arası duyarlılık ve bütüncül yaklaşım konusunda alınan olumlu geri bildirim oranı (%)

Hedef 2.2.

Gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçte normal ve riskli durumları ayırt edip uygun yaklaşım geliştirecek yeterlilik kazandırmak.

 

·  P.G.1: Normal ve riskli gebelik senaryolarında doğru müdahale yapan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Klinikte izlediği olguların kayıt ve değerlendirme formlarını doğru dolduran öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Perinatoloji, doğum ve lohusalık alanlarında klinik yeterlilik puanı ortalaması

Hedef 2.3.

Yenidoğan bakımına ilişkin temel ve ileri becerilerin kazandırılmasını sağlamak.

 

·  P.G.1: Yenidoğan canlandırma (NRP) eğitimlerine katılan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Yenidoğan bakım uygulamalarında yeterlilik gösteren öğrencilerin değerlendirme puanı ortalaması

·  P.G.3: Simülasyon temelli yenidoğan bakım senaryolarında başarılı performans gösteren öğrenci oranı (%)

Amaç 3.

Araştırmacı, sorgulayıcı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş ebeler yetiştirmek.

 

Hedef 3.1.

Öğrencilerin bilimsel araştırma yapabilme becerilerini geliştirmek.

 

·  P.G.1: Bilimsel araştırma yöntemleri eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%)

·  P.G.2: Poster, proje veya bildiri hazırlayan öğrencilerin sayısı

·  P.G.3: TÜBİTAK veya diğer araştırma projelerine başvuran öğrenci oranı (%)

Hedef 3.2.

Öğrencilerin bilimsel toplantı ve seminerlere katılımını artırmak.

 

·  P.G.1: Ulusal/uluslararası kongrelere katılan öğrenci sayısı

·  P.G.2: Öğrencilerin bölümce düzenlenen akademik etkinliklere katılım oranı (%)

·  P.G.3: Öğrencilerin bilimsel tartışma ve sunum yetkinliklerinin değerlendirme puanı ortalaması

Amaç 4.

Ebelerin etkili iletişim becerileri, ekip çalışması, profesyonel iş birliği ve kültürel duyarlılık temelinde hizmet vermelerini desteklemek.

 

Hedef 4.1.

Öğrencilerin etkili iletişim ve danışmanlık becerilerini geliştirmek.

 

·  P.G.1: İletişim ve danışmanlık becerileri eğitimlerine katılım oranı (%)

·  P.G.2: Doğum öncesi ve sonrası danışmanlık uygulamalarında yeterlilik gösteren öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Saha eğitmenlerinden iletişim becerileri konusunda alınan olumlu geri bildirim oranı (%)

 

Hedef 4.2.

Ekip çalışmasına uyum ve meslekler arası iş birliği becerilerini geliştirmek.

 

·  P.G.1: Ekip çalışması içeren projelerde yer alan öğrenci oranı (%)

·  P.G.2: Klinik uygulamalarda ekip içi iletişim yetkinliği değerlendirme puanı ortalaması

 

Hedef 4.3.

Öğrencilerin kariyer yönetimi, yaşam boyu öğrenme ve yabancı dil kullanım becerilerini desteklemek.

 

·  P.G.1: Yabancı dilde ebelik literatürü okuyan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Sertifika programları, kurslar ve mesleki gelişim eğitimlerine katılım oranı (%)

·  P.G.3: Mezuniyet sonrası kariyer planlaması seminerlerine katılım oranı (%)

Amaç 5.

Ebelik hizmetlerinde kalite, güvenlik, yasal mevzuat ve etik ilkeler doğrultusunda profesyonel uygulama yapabilen ebeler yetiştirmek.

 

Hedef 5.1.

Öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği, kalite süreçleri ve yasal mevzuat konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

 

·  P.G.1: İSG ve kalite yönetimi eğitimlerine katılım oranı (%)

·  P.G.2: Yasal mevzuat bilgisi sınavlarında başarı gösteren öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Klinik uygulamalarda kalite standartlarına uygun davranış gösteren öğrencilere verilen olumlu geri bildirim oranı (%)

 

Hedef 5.2.

Öğrencilerin güvenli bakım, hata yönetimi ve risk azaltma stratejilerini uygulayabilmelerini sağlamak.

 

·  P.G.1: Klinik eğitimlerde hatasız veya düşük hata düzeyiyle bakım veren öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Simülasyonlarda risk yönetimi stratejilerini doğru uygulayan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Kritik hata oranındaki yıllık azalma (%)

Amaç 6.

Ebelerin meslekleriyle ilgili dijital sağlık teknolojilerini, simülasyon yöntemlerini ve modern ekipmanları etkin şekilde kullanabilmesini sağlamak.

 

Hedef 6.1.

Öğrencilerin e-sağlık, dijital kayıt sistemleri ve bilgi teknolojilerini etkin kullanmalarını sağlamak.

 

P.G.1: Dijital sağlık kayıt sistemlerini doğru kullanan öğrencilerin oranı (%)

P.G.2: Bilişim teknolojileri eğitimlerine katılan öğrenci oranı (%)

P.G.3: Elektronik veri yönetimi ile ilgili uygulamalarda başarı oranı (%)

 

Hedef 6.2.

Öğrencilerin ebelik alanında kullanılan modern ekipman ve simülasyon teknolojilerini doğru şekilde kullanmalarını sağlamak.

 

·  P.G.1: Simülasyon uygulamalarında başarı gösteren öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.2: Modern ekipmanı doğru ve güvenli kullanan öğrencilerin oranı (%)

·  P.G.3: Uygulamalı beceri değerlendirmelerinde yeterlilik puanı ortalaması