
İzmir Tınaztepe Üniversitesi Kütüphanesi, 2020 yılında üniversitenin kuruluşuna paralel olarak akademik personel, öğrenciler ve araştırmacıların bilgi ihtiyaçlarını karşılamak, eğitim ve araştırma süreçlerine katkıda bulunmak amacıyla hizmete girmiştir. İlk olarak kampüsün B blok binasının 5. katında faaliyete başlamıştır. 2022 yılında ise kampüsümüz A blok Rektörlük binasının 3. ve 4. katına taşınmış ve modern bir yapıya kavuşarak hizmetlerini başarıyla sürdürmektedir.
Kütüphanede, yerleşke içinde internet erişimi sağlayan 4 bilgisayar ve sağlık bilimleri eğitimine büyük katkı sağlayan özel çalışma odaları bulunmaktadır. Aynı anda 350 kişiye hizmet verebilecek oturma kapasitesine sahip olan kütüphane, kullanıcıların rahatça çalışabilmesi için gerekli ortamı sunmaktadır.
Kütüphane koleksiyonunda kitaplar, süreli yayınlar, multimedya materyalleri ve online veritabanları yer almakta olup, otomasyon sistemi olarak KOHA Kütüphane ve Bilgi-Belge Hizmetleri Otomasyon Sistemi kullanılmaktadır. Bu sistemin bir parçası olarak online katalog, kullanıcıların internet üzerinden tarama yapmalarına olanak sağlamaktadır. Ayrıca, kütüphanede, aynı konulardaki yayınları bir araya getirmeyi amaçlayan ve dünya çapında akademik sağlık kurumları tarafından tercih edilen NLM (Amerikan Milli Tıp Kütüphanesi Sınıflama Sistemi) kullanılmaktadır.
Hedefler:
Üniversitenin eğitim, öğretim, bilimsel çalışmaları ve bilginin yayımı için gerekli tüm bilgi ve belgeleri sağlamak, düzenlemek ve kullanıma sunarak akademik personelin, öğrencilerin ve dış kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını karşılamak ve bilimsel çalışmalarını desteklemektir. Ayrıca, ülkemizin sağlık alanındaki çalışmalara liderlik etmek de bir diğer hedeftir.
Politika ve Öncelikler:
- Kullanıcı gereksinimlerini ön planda tutmak, kullanıcılara en güncel bilgiyi en hızlı şekilde sunmak,
- Bilgi kaynaklarının doğru ve etkili kullanımını sağlamak,
- Kütüphaneye sağlanan basılı ve elektronik bilgi kaynaklarının sayısını ve kalitesini artırmak,
- Üstün hizmet anlayışına sahip olmak,
- İş birliği, yardımlaşma ve yaratıcılığa önem vermek,
- Hizmetler ve kaynaklarla ilgili rehberlik sağlamak,
- Yurt içi ve yurt dışı diğer üniversite kütüphanelerinin çalışmalarını takip etmek,
- Kullanıcılara veri tabanları hakkında eğitim vermek,
- Kütüphaneler arası ödünç verme hizmetlerini uluslararası düzeye taşımak,
- Görsel-işitsel materyallerin kullanılabileceği bir bölüm oluşturmak,
- Enerjik ve yenilikçi bir çalışma ortamı sağlamak,
- Etkin bir personel için eğitim olanakları sunmak,
- Kütüphane yönetimi ve organizasyon şeması ile personelin konu alanlarını belirleyerek uzmanlık oluşturmaktır.