Amaç ve Hedefler

Amaç ve Hedefler

Amaç

Hedef

Performans

Amaç 1. Acil Sağlık Hizmetlerinin gerektirdiği güncel, kanıta dayalı bilgi, beceri ve davranışlara sahip, etik değerlere bağlı ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

 

1.1.   İlk ve Acil Yardım Teknikerlerin, acil müdahalelerde etkin ve doğru uygulama yapabilmeleri için gerekli becerileri kazanmalarını sağlamak.

P.G.1

Teorik ve laboratuvar sınavlarında başarılı olan öğrenci sayısı

 

P.G.2

Derslerde kullanılan literatürün son 5 yılın verilerini içermesi

1.2.   İlk ve Acil Yardım Teknikerlerin, mesleki sorumluluklarını yerine getirebilecek disiplin ve farkındalığa sahip olmalarını desteklemek.

 

P.G.1

Teknikerlerin mezuniyet sonrası mesleki gelişim için düzenlenen eğitim ve seminerlere katılım oranı (%).

 

P.G.2

Staj ve saha uygulamalarında mesleki sorumluluk bilinci konusunda olumlu geribildirim alan öğrencilerin oranı (%).

 

P.G.3

Acil durum simülasyonlarında mesleki sorumluluk gerektiren görevleri zamanında ve doğru bir şekilde yerine getiren öğrencilerin oranı (%)

 

1.3.   Meslek icrasında etik değerlere sadık ve insan haklarına saygılı bireyler yetiştirmek.

P.G.1

Etik değerler ve insan haklarıyla ilgili ders ve modülleri başarıyla tamamlayan öğrencilerin oranı (%).

 

P.G.2

Staj ve saha çalışmaları sırasında etik değerlere uygun davranışlar sergileyen öğrenciler için saha eğitmenlerinden alınan olumlu geri bildirim oranı (%).

1.4.   Acil durumlarda hızlı, doğru ve etkili karar alabilen profesyoneller yetiştirmek.

P.G.1

Acil durumlarda güncel rehber ve protokollere uygun şekilde müdahale eden öğrencilerin oranı (%).

P.G.2

Acil durum senaryolarında yapılan simülasyon testlerinde hızlı, doğru ve etkili müdahale gerçekleştiren öğrencilerin oranı (%).

P.G.3

Acil müdahaleler sırasında yapılan kritik hataların sayısındaki azalma oranı (%).

 

Amaç 2. Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, sağlık sorunlarını en iyi şekilde saptayıp çözebilecek yeterliliğe ulaşmış, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan teknisyenler yetiştirmek

2.1.   İlk ve acil yardım teknikerlerinin, hastane öncesi sağlık hizmetlerinde birey, aile ve topluma bütüncül yaklaşım benimsemelerini sağlamak.

P.G.1

Öğrencilerin, bütüncül hasta yaklaşımı ve iletişim becerileri konusundaki seminer, atölye ve eğitimlere katılım oranı (%).

P.G.2

Bütüncül yaklaşım odaklı vaka analizlerinde başarı gösteren öğrencilerin oranı (%).

P.G.3

Simülasyonlar ve saha uygulamalarında birey, aile ve topluma yönelik bütüncül yaklaşım sergileyen öğrenciler için eğitmenlerden alınan olumlu geri bildirim oranı (%).

2.2.   Teknikerlerin, modern bilişim ve sağlık teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmalarını desteklemek.

P.G.1.

Teknolojik cihazlar ve simülasyon ortamlarında yapılan değerlendirmelerde başarı gösteren öğrencilerin oranı (%).

P.G.2

Öğrencilerin, elektronik sağlık kayıt sistemleri, tele-tıp uygulamaları veya mobil sağlık cihazları gibi teknolojileri etkin kullanma becerilerine ilişkin geri bildirim puanları (%).

2.1.       

2.2.      Mesleki bilgi ve becerilerini geliştirerek, profesyonel etik değerler doğrultusunda hizmet sunmalarını teşvik etmek.

P.G.1

Profesyonel etik ve mesleki değerlerle ilgili eğitim, seminer ve atölyelere katılan öğrencilerin oranı (%).

P.G.2

Staj ve saha çalışmaları sırasında mesleki bilgi ve becerilerini etik ilkelerle birleştiren öğrencilerin eğitmenlerden aldığı değerlendirme puanı ortalaması.

2.3.       Acil sağlık hizmetlerinde hızlı, doğru ve etkili karar alma yetkinliği kazanmalarını sağlamak.

P.G.1

Acil durum simülasyonlarında doğru karar verme ve uygun müdahale gerçekleştiren öğrencilerin oranı (%).

P.G.2

Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan güncel rehber ve protokollere uygun karar alıp müdahalede bulunan öğrencilerin oranı (%).

 

 

 

Amaç 3. Görev, yetki ve sorumluluklarını bilen mesleğin gelişimi için acil sağlık hizmetleri alanında eğitim, yönetim ve araştırmalarda rol alacak ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.   İlk ve acil yardım teknikerlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını eksiksiz bir şekilde anlamalarını sağlamak

P.G.1

Görev, yetki ve sorumluluklarla ilgili yapılan teorik ve uygulamalı sınavlarda başarılı olan öğrencilerin oranı (%).

P.G.2

Staj ve saha uygulamalarında görev ve sorumluluklarını doğru bir şekilde yerine getiren öğrencilerin eğitmenlerden aldığı değerlendirme puanı ortalaması.

P.G.3

Eğitmenler ve saha çalışanları tarafından teknikerlerin görev ve sorumluluk bilincine ilişkin verilen olumlu geri bildirimlerin oranı (%).

3.2.   Teknikerlerin acil sağlık hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik eğitim ve araştırmalara katkı sunmalarını teşvik etmek.

P.G.1

Teknikerlerin acil sağlık hizmetleri alanındaki eğitim programları, çalıştaylar ve araştırma projelerine katılım oranı (%).

Teknikerlerin eğitim programlarında

P.G.2

 Liderlik rolü üstlenme ve katkı sağlama oranı (%).

Teknikerlerin mesleki bilgi ve

P.G.3

 Becerilerini artırmaya yönelik düzenlenen kurs, sertifika programı ve seminerlere katılım oranı (%).

P.G.4

Teknikerlerin ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum ve eğitim etkinliklerine katılım sayısı.

Amaç 4; Teknikerlerin, bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde ifade etmelerini, meslektaşları, hastalar ve ekip üyeleriyle etkili iş birliği yapmalarını; kariyerlerini yönetme, yaşam boyu öğrenme bilinci ve yabancı dil kullanımıyla alanlarındaki yenilikleri takip etmelerini sağlayarak mesleki süreçlerde yetkin ve uyumlu bireyler olmalarını desteklemek.

4.1.Teknikerlerin, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirerek, mesleki süreçlerde bilgi ve düşüncelerini etkin bir şekilde ifade etmelerini sağlamak.

 

P.G.1

Mesleki sunum veya rapor hazırlayan teknikerlerin sayısı ve oranı (%).

P.G.2

Teknikerlerin katıldıkları sözlü iletişim etkinlikleri (sempozyum, seminer vb.) sayısı.

4.2. Teknikerlerin, meslektaşları, hastalar ve ekip üyeleriyle etkili iş birliği kurarak, takım çalışmasına uyumlu bir şekilde katılım göstermelerini desteklemek.

 

P.G.1

Teknikerlerin, ekip çalışması içeren projelerde yer alma oranı (%).

 

P.G.2

Grup çalışmalarında alınan başarı puanlarının ortalaması.

4.3. Teknikerlerin, kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmalarını teşvik ederek, mesleki gelişimlerini sürekli olarak sürdürmelerine olanak tanımak.

P.G.1

Teknikerlerin meslek içi eğitimlere, sertifika programlarına veya kurslara katılım oranı (%).

4.4. Teknikerlerin, bir yabancı dil kullanarak mesleki alanlarındaki değişiklikleri ve yenilikleri takip edebilmelerini sağlamak.

P.G.1

Yabancı dilde yayınlanmış mesleki makale, rehber veya doküman okuyan teknikerlerin oranı (%).

4.5. Teknikerlerin, mesleki bilgi ve becerilerini modern gereksinimlere uyumlu bir şekilde geliştirmelerini ve uygulamalarında yenilikçi yaklaşımlar benimsemelerini desteklemek

P.G.1

Teknikerlerin, modern cihaz ve teknolojilerle ilgili eğitimlere katılım oranı (%).

 

Amaç 5; Teknikerlerin, iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci, kalite süreçleri ve yasal mevzuat konularında bilgi sahibi olarak, mesleki görevlerini güvenli, çevre dostu, kaliteli ve yasal çerçeveye uygun bir şekilde yerine getirmelerini sağlamak.

5.1. Teknikerlerin, iş sağlığı, güvenliği ve çevre koruma konularında bilinç kazanarak, mesleki uygulamalarında güvenlik standartlarına uygun, çevre dostu yöntemler kullanmalarını ve bu alanlardaki güncel gelişmeleri takip ederek sürekli kendilerini geliştirmelerini sağlamak.

P.G.1

Teknikerlerin iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerine katılım oranı (%)

P.G.2

Teknikerlerin çevre dostu uygulamalara (geri dönüşüm, enerji verimliliği, vb.) katılım oranı (%).

P.G.3

Yasal mevzuat eğitimi ve bilgilendirmelerine katılım oranı (%).

5.2. Teknikerlerin, kalite yönetim süreçlerine dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak, uluslararası kalite standartlarına uygun çalışma becerisi kazandırmak. Bu çerçevede, kalite kontrol, sürekli iyileştirme ve hata yönetimi gibi konularda eğitimler düzenlemek.

P.G.1

Teknikerlerin kalite yönetim süreçlerine dair düzenlenen eğitimlere katılım oranı (%).

P.G.2

Teknikerlerin çalıştıkları projelerde veya üretim süreçlerinde, uluslararası kalite standartlarına uygunluk oranı (%).

P.G.3

Teknikerlerin kalite yönetimi kapsamında gerçekleştirdikleri sürekli iyileştirme faaliyetlerinin sayısı

Amaç 6. Teknikerlerin, meslekleriyle ilgili bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmelerini ve acil sağlık hizmetlerinin sunumunda gerekli ekipmanları tanıyarak doğru bir biçimde kullanabilmelerini sağlamak.

6.1. Hastanelerde, 112 istasyonlarda bulunan yazılım, program ve diğer bilişim teknolojileri, veri yönetimi ve hastane bilgi sistemleri konusunda eğitim vermek

 

P.G.1

Teknikerlerin hastane bilgi sistemlerine entegre olma oranı (%), sistemlere veri giriş ve çıkışlarını etkin şekilde yönetme oranı.

 

P.G.2

Teknikerlerin hastane bilgi sistemleri, veri yönetimi ve diğer bilişim teknolojileri eğitimlerine katılım oranı (%).

 

6.2. Teknikerlerin acil sağlık hizmetlerinde kullanılan tıbbi cihazları ve ekipmanları tanımalarını ve bunları doğru şekilde kullanabilmelerini sağlamak amacıyla eğitim ve uygulamalı seminerler düzenlemek.

P.G.1

Teknikerlerin acil sağlık hizmetlerinde kullanılan tıbbi cihazları ve ekipmanları doğru kullanma oranı (%).

 

P.G.2

Eğitim ve seminerler sırasında yapılan uygulamalı testlerde başarılı olan teknik personel oranı (%).