Amaç ve Hedefler

Amaç ve Hedefler

AMAÇ

HEDEFLER

PEA 1.
Sağlık hizmetlerinde tanı ve tedavi süreçlerinin güvenilir şekilde yürütülmesi için; insan anatomisi, fizyolojisi, biyokimyası, mikrobiyolojisi ve genetiği konularında temel bilgiye sahip, bu bilgileri laboratuvar uygulamalarında etkin biçimde kullanabilen nitelikli tıbbi laboratuvar teknikerleri yetiştirmek.

 

PÇ1. İnsan sistemlerinin fizyolojik, anatomik, biyolojik ve biyokimyasal fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri doku-hücre düzeyinde analiz edip hastalıklarla ilişkilendirir.

PÇ2. Tıbbi laboratuvar testlerinin vücut sistemleri, yapı ve fonksiyonları ile olan ilişkisini bilir, bunları biyolojik ve mikrobiyolojik etkenlerle ilişkilendirebilir.

PÇ6. Biyolojik numunelerdeki biyomolekülleri bilir, bunlarla ilgili testlerin metodolojisini tanımlar ve örnek hazırlık işlemlerini gerçekleştirir.

PÇ7. Biyolojik örneklerin alınması, transferi, saklanması, preparatların hazırlanması, mikrobiyolojik ekim ve testlerin analizi süreçlerini başarıyla uygular. 

PEA 2.
Laboratuvar süreçlerinde kalite yönetimi, biyogüvenlik, sterilizasyon, atık yönetimi ve hasta güvenliği ilkelerini uygulayabilen; doğru, güvenilir ve tekrarlanabilir laboratuvar sonuçları üretebilen mezunlar yetiştirmek.

 

PÇ4. Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.

PÇ5. Laboratuvar temizliği, sterilizasyon, atık yönetimi ve biyogüvenlik ilkelerine uyar.

PÇ7. Biyolojik örneklerin alınması, transferi, saklanması, preparatların hazırlanması, mikrobiyolojik ekim ve testlerin analizi süreçlerini başarıyla uygular. 

PÇ9. Tıbbi laboratuvarlarda test sürecindeki örnek kabul-red kriterlerini doğru şekilde uygular, hata kaynaklarını ortaya çıkarır ve gerekli çözümleri üretir. 

PÇ10. Tıbbi laboratuvar kalite yönetim sistemlerini tanımlar ve kalite kontrol süreçlerini yürütür.

PEA 3.
Laboratuvar cihaz ve ekipmanlarını kullanım, bakım ve kalibrasyon süreçlerinde yetkin; hata kaynaklarını analiz ederek çözüm üretebilen, sorumluluk bilinci yüksek sağlık profesyonelleri kazandırmak.

PÇ8. Tıbbi laboratuvar araç, gereç ve cihazlarını kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.

PÇ9. Tıbbi laboratuvarlarda test sürecindeki örnek kabul-red kriterlerini doğru şekilde uygular, hata kaynaklarını ortaya çıkarır ve gerekli çözümleri üretir. 

PÇ10. Tıbbi laboratuvar kalite yönetim sistemlerini tanımlar ve kalite kontrol süreçlerini yürütür.

PEA 4.
Bilimsel düşünceyi, araştırma ve sürekli öğrenme kültürünü benimseyen; teknolojik yenilikleri ve laboratuvar otomasyon sistemlerini takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilen araştırmacı ve yenilikçi bireyler yetiştirmek.

PÇ13. Bilişim teknolojilerini kullanır ve bu bilişim olanakları ile kendini geliştirir.

PÇ14. Mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve donanımı kazanır, sahip olduğu sosyal ve kültürel bilgi ile kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlar. 

PEA 5.
Mesleki etik değerlere, hasta haklarına ve ekip çalışması kültürüne bağlı; iletişim becerileri güçlü, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sağlık hizmetlerinde etkin iletişim kurabilen profesyoneller yetiştirmek.

 

PÇ3. Mesleğe özgü tıbbi terminoloji kavramlarını bilir, bu terimleri mesleki uygulamalarda ve profesyonel iletişimde kullanır.

PÇ11. Etik ve ahlak kavramları ile hasta hakları konusunda bilgi sahibi olur, meslek etiği kurallarını bilir ve uygular.

PÇ12. Tıbbi laboratuvarda iş organizasyonu yapar, mesleki görevlerini ekip çalışmasının sorumluluk bilinci ile yerine getirirken, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.

PÇ14. Mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve donanımı kazanır, sahip olduğu sosyal ve kültürel bilgi ile kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlar.