Amaç ve Hedefler

Amaç ve Hedefler

Amaç

Hedefler

Performans Göstergeleri (P.G.)

Amaç 1. Sağlık kuruluşlarının bilişim altyapılarını kurabilecek, yönetecek ve geliştirebilecek; sağlık verisi güvenliğini ve etik ilkeleri önceleyen sağlık bilişim uzmanları yetiştirmek.

1.1. Öğrencilerin sağlık bilişim sistemlerinde kurulum, kullanım ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

P.G.1 Teorik ve laboratuvar sınavlarında başarılı olan öğrencilerin oranı (%)

P.G.2 Hastane bilgi sistemi / benzeri kurulum uygulamalarında yetkinlik gösteren öğrenci oranı (%)

P.G.3 Saha uygulamalarında karşılaşılan teknik sorunları çözme başarısı gösteren öğrenci oranı (%)

1.2. Öğrencilerin bilgi güvenliği ve hasta mahremiyeti konusunda profesyonel farkındalık kazanmalarını sağlamak.

P.G.1 Bilgi güvenliği ve KVKK üzerine verilen eğitimlerde başarı oranı (%)

P.G.2 Staj ortamında gizlilik kurallarına uygun davranış gösteren öğrencilerin oranı (%)

P.G.3 Güvenlik ihlali/kritik hata sayısındaki yıllık azalma oranı (%)

1.3. Etik değerlere bağlı, mesleki sorumluluğu güçlü bireyler yetiştirmek.

P.G.1 Etik & sağlık hukuku derslerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Klinik ve idari süreçlerde etik ilkelere uygun davranış için alınan olumlu geri bildirim oranı (%)

1.4. Öğrencilerin modern bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmasını sağlamak.

P.G.1 Yapay zekâ, büyük veri, ağ ve siber güvenlik uygulama sınavlarında başarı gösteren öğrenci oranı (%)

P.G.2 Teknoloji tabanlı uygulama projelerinde görev alan öğrenci oranı (%)

Amaç 2. Sağlık verilerinin toplanması, yönetilmesi, analiz edilmesi ve karar destek süreçlerine dönüştürülmesinde yetkin sağlık bilişimi profesyonelleri yetiştirmek.

2.1. Öğrencilerin veri tabanı yönetimi, veri işleme ve sağlık verisi standartlarına uygun veri yönetimi becerisi geliştirmelerini sağlamak.

P.G.1 Veri tabanı ve veri yönetimi uygulama sınavlarında başarılı olan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Sağlık verisi standartlarına (ICD, SNOMED vb.) uygun veri giriş ve kontrol becerisi kazanan öğrenci oranı (%)

P.G.3 Staj ve proje çalışmalarında veri yönetimi süreçlerini doğru uygulayan öğrencilerin oranı (%)

2.2. Öğrencilerin büyük veri, veri analitiği ve karar destek sistemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

P.G.1 Veri analitiği ve karar destek sistemi modüllerinde başarı gösteren öğrenci oranı (%)

P.G.2 Büyük veri ve sağlık analitiği projelerine katkı sağlayan öğrenci oranı (%)

P.G.3 Analiz sonuçlarını raporlama ve sunma yeterliliğinde olan öğrenci oranı (%)

2.3. Sağlık kuruluşlarında dijital dönüşüm süreçlerine katkı sağlayabilecek bilişim uzmanları yetiştirmek.

P.G.1 Dijital dönüşüm temelli proje ve etkinliklere katılım oranı (%)

P.G.2 Sektör işbirliğiyle yürütülen uygulamalı çalışmalara katılım gösteren öğrencilerin oranı (%)

P.G.3 İş etiği ve veri gizliliği esaslarına uygun karar destek süreçlerinde başarılı performans sergileyen öğrenci oranı (%)

Amaç 3. Sağlık bilişimi alanında yenilikçi çözümler geliştirebilen, dijital dönüşüm süreçlerine katkı sunabilen, araştırma ve geliştirme kültürüne sahip profesyoneller yetiştirmek.

3.1. Öğrencilerin inovatif sağlık bilişimi çözümleri geliştirmeye yönelik proje üretme becerilerini artırmak.

P.G.1 Yenilikçi proje geliştiren ve değerlendirmelerde başarılı bulunan öğrencilerin oranı (%)

P.G.2 Üniversite içi ve dışı proje yarışmalarına katılan öğrenci sayısı

P.G.3 Bitirme projelerinde özgün yazılım, uygulama veya teknoloji geliştirme oranı (%)

3.2. Öğrencilerin dijital dönüşüm odaklı endüstri iş birliklerine aktif katılımını sağlamak.

P.G.1 Sektör destekli projelerde görev alan veya staj yapan öğrenci oranı (%)

P.G.2 İş birliği yapılan kurum sayısındaki yıllık artış oranı (%)

P.G.3 İş dünyası tarafından sağlanan geri bildirimlerde “beklentileri karşılama” oranı (%)

3.3. Öğrencilerin bilimsel araştırma, raporlama ve yayın yapma becerilerini geliştirmek.

P.G.1 Öğrencilerin araştırma etkinliklerine (çalıştay, sempozyum, kongre) katılım sayısı

P.G.2 Öğrenciler tarafından hazırlanan bilimsel rapor/sunum sayısı

P.G.3 Akademik etkinliklerde sunulan öğrenci bildirilerinin sayısı

Amaç 4. Etkili iletişim kurabilen, ekip çalışmasına uyum sağlayabilen, mesleki gelişimini sürdürebilen ve alanındaki yenilikleri takip edebilen profesyoneller yetiştirmek.

4.1. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirerek mesleki süreçlerde bilgi ve düşüncelerini etkin iletmelerini sağlamak.

P.G.1 Mesleki sunum veya rapor hazırlayan öğrencilerin oranı (%)

P.G.2 Sunum ve rapor değerlendirmelerinde başarı düzeyi ortalaması

P.G.3 İletişim odaklı ders ve etkinliklerde olumlu geri bildirim alan öğrenci oranı (%)

4.2. Öğrencilerin disiplinler arası ekiplerde iş birliği içinde çalışabilme ve problem çözme becerilerini artırmak.

P.G.1 Ekip çalışmasına dayalı proje ve uygulamalara katılım oranı (%)

P.G.2 Grup çalışmalarında başarı puanları ortalaması

P.G.3 Saha uygulamalarında ekip içi uyuma ilişkin olumlu geri bildirim oranı (%)

4.3. Öğrencilerin kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmalarını sağlamak.

P.G.1 Meslek içi eğitim, seminer ve sertifika programlarına katılım oranı (%)

P.G.2 Üniversitenin sunduğu kariyer geliştirme etkinliklerine katılan öğrenci oranı (%)

4.4. Öğrencilerin mesleki yenilikleri takip edebilecek yabancı dil yeterliliklerini desteklemek.

P.G.1 Yabancı dil derslerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%)

P.G.2 İngilizce mesleki literatür tarama ve anlama uygulamalarında başarı oranı (%)

P.G.3 Uluslararası kaynakları kullanan proje sayısı

4.5. Öğrencilerin modern teknolojileri ve güncel öğrenme yöntemlerini benimsemelerini teşvik etmek.

P.G.1 Teknolojik araçları etkin kullanan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Dijital öğrenme platformlarındaki başarı ve kullanım oranı (%)

Amaç 5. İş sağlığı ve güvenliği, kalite süreçleri ve yasal mevzuat konularında bilinçli; mesleki görevlerini güvenli, yasal çerçeveye uygun ve yüksek kalite standartlarında yerine getirebilen bireyler yetiştirmek.

5.1. Öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) konusunda bilinç kazanmalarını sağlayarak güvenli çalışma kültürü oluşturmak.

P.G.1 İSG eğitimlerine katılan ve başarılı olan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Laboratuvar uygulamalarında İSG kurallarına uyum oranı (%)

P.G.3 İSG ihlallerinde yıllık azalma oranı (%)

5.2. Öğrencilerin yasal mevzuat ve etik ilkelere uygun şekilde davranmalarını sağlamak.

P.G.1 Sağlık mevzuatı ve etik modüllerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Saha uygulamalarında mevzuata uygun davranış aldıkları olumlu değerlendirme oranı (%)

5.3. Kalite güvence süreçlerine dair bilgi ve farkındalık kazandırmak.

P.G.1 Kalite yönetimi süreçlerine yönelik etkinlik ve eğitimlere katılım oranı (%)

P.G.2 Sürekli iyileştirme faaliyetlerine öğrenci katkı sayısı

P.G.3 Proje ve uygulamalarda kalite standartlarına uygunluk oranı (%)

Amaç 6. Sağlık bilişim sistemlerini, tıbbi cihaz entegrasyonlarını ve ilgili teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilen; teknik sorunlara çözüm üretebilen profesyoneller yetiştirmek.

6.1. Öğrencilerin sağlık bilgi sistemlerini etkin şekilde kullanmalarını ve sistem entegrasyonuna katkı sağlayabilmelerini sağlamak.

P.G.1 Hastane bilgi yönetim sistemi uygulamalarında başarı gösteren öğrenci oranı (%)

P.G.2 Sistem entegrasyonu senaryolarında doğru veri akışı sağlama oranı (%)

P.G.3 Klinik bilgi süreçlerinde hata oranındaki azalma (%)

6.2. Öğrencilerin sağlık kuruluşlarında kullanılan yazılım, donanım ve teknik altyapıya hâkimiyet geliştirmelerini sağlamak.

P.G.1 Yazılım/donanım sorun giderme uygulamalarında performans değerlendirme başarı oranı (%)

P.G.2 Teknik destek süreçlerinde olumlu geri bildirim alan öğrenci oranı (%)

P.G.3 Laboratuvar ve saha uygulamalarında cihaz ve araçları doğru kullanma oranı (%)

6.3. Öğrencilerin acil durumlarda bilgi sistemlerini hızlı ve doğru kullanarak süreçlere katkı sunmalarını desteklemek.

P.G.1 Acil durum simülasyonlarında bilgi sistemlerini doğru ve zamanında kullanan öğrenci oranı (%)

P.G.2 Kesinti veya sistem arızalarında etkili müdahale başarısı gösteren öğrenci oranı (%)

P.G.3 Sağlık bilişim operasyon süreçlerinde kritik hata sayısında azalma oranı (%)