Amaç ve Hedefler
| Amaç | Hedefler | Performans Göstergeleri (P.G.) |
| Amaç 1. Sağlık kuruluşlarının bilişim altyapılarını kurabilecek, yönetecek ve geliştirebilecek; sağlık verisi güvenliğini ve etik ilkeleri önceleyen sağlık bilişim uzmanları yetiştirmek. | 1.1. Öğrencilerin sağlık bilişim sistemlerinde kurulum, kullanım ve problem çözme becerilerini geliştirmek. | P.G.1 Teorik ve laboratuvar sınavlarında başarılı olan öğrencilerin oranı (%) |
| P.G.2 Hastane bilgi sistemi / benzeri kurulum uygulamalarında yetkinlik gösteren öğrenci oranı (%) | ||
| P.G.3 Saha uygulamalarında karşılaşılan teknik sorunları çözme başarısı gösteren öğrenci oranı (%) | ||
| 1.2. Öğrencilerin bilgi güvenliği ve hasta mahremiyeti konusunda profesyonel farkındalık kazanmalarını sağlamak. | P.G.1 Bilgi güvenliği ve KVKK üzerine verilen eğitimlerde başarı oranı (%) | |
| P.G.2 Staj ortamında gizlilik kurallarına uygun davranış gösteren öğrencilerin oranı (%) | ||
| P.G.3 Güvenlik ihlali/kritik hata sayısındaki yıllık azalma oranı (%) | ||
| 1.3. Etik değerlere bağlı, mesleki sorumluluğu güçlü bireyler yetiştirmek. | P.G.1 Etik & sağlık hukuku derslerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Klinik ve idari süreçlerde etik ilkelere uygun davranış için alınan olumlu geri bildirim oranı (%) | ||
| 1.4. Öğrencilerin modern bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmasını sağlamak. | P.G.1 Yapay zekâ, büyük veri, ağ ve siber güvenlik uygulama sınavlarında başarı gösteren öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Teknoloji tabanlı uygulama projelerinde görev alan öğrenci oranı (%) | ||
| Amaç 2. Sağlık verilerinin toplanması, yönetilmesi, analiz edilmesi ve karar destek süreçlerine dönüştürülmesinde yetkin sağlık bilişimi profesyonelleri yetiştirmek. | 2.1. Öğrencilerin veri tabanı yönetimi, veri işleme ve sağlık verisi standartlarına uygun veri yönetimi becerisi geliştirmelerini sağlamak. | P.G.1 Veri tabanı ve veri yönetimi uygulama sınavlarında başarılı olan öğrenci oranı (%) |
| P.G.2 Sağlık verisi standartlarına (ICD, SNOMED vb.) uygun veri giriş ve kontrol becerisi kazanan öğrenci oranı (%) | ||
| P.G.3 Staj ve proje çalışmalarında veri yönetimi süreçlerini doğru uygulayan öğrencilerin oranı (%) | ||
| 2.2. Öğrencilerin büyük veri, veri analitiği ve karar destek sistemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olmalarını sağlamak. | P.G.1 Veri analitiği ve karar destek sistemi modüllerinde başarı gösteren öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Büyük veri ve sağlık analitiği projelerine katkı sağlayan öğrenci oranı (%) | ||
| P.G.3 Analiz sonuçlarını raporlama ve sunma yeterliliğinde olan öğrenci oranı (%) | ||
| 2.3. Sağlık kuruluşlarında dijital dönüşüm süreçlerine katkı sağlayabilecek bilişim uzmanları yetiştirmek. | P.G.1 Dijital dönüşüm temelli proje ve etkinliklere katılım oranı (%) | |
| P.G.2 Sektör işbirliğiyle yürütülen uygulamalı çalışmalara katılım gösteren öğrencilerin oranı (%) | ||
| P.G.3 İş etiği ve veri gizliliği esaslarına uygun karar destek süreçlerinde başarılı performans sergileyen öğrenci oranı (%) | ||
| Amaç 3. Sağlık bilişimi alanında yenilikçi çözümler geliştirebilen, dijital dönüşüm süreçlerine katkı sunabilen, araştırma ve geliştirme kültürüne sahip profesyoneller yetiştirmek. | 3.1. Öğrencilerin inovatif sağlık bilişimi çözümleri geliştirmeye yönelik proje üretme becerilerini artırmak. | P.G.1 Yenilikçi proje geliştiren ve değerlendirmelerde başarılı bulunan öğrencilerin oranı (%) |
| P.G.2 Üniversite içi ve dışı proje yarışmalarına katılan öğrenci sayısı | ||
| P.G.3 Bitirme projelerinde özgün yazılım, uygulama veya teknoloji geliştirme oranı (%) | ||
| 3.2. Öğrencilerin dijital dönüşüm odaklı endüstri iş birliklerine aktif katılımını sağlamak. | P.G.1 Sektör destekli projelerde görev alan veya staj yapan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 İş birliği yapılan kurum sayısındaki yıllık artış oranı (%) | ||
| P.G.3 İş dünyası tarafından sağlanan geri bildirimlerde “beklentileri karşılama” oranı (%) | ||
| 3.3. Öğrencilerin bilimsel araştırma, raporlama ve yayın yapma becerilerini geliştirmek. | P.G.1 Öğrencilerin araştırma etkinliklerine (çalıştay, sempozyum, kongre) katılım sayısı | |
| P.G.2 Öğrenciler tarafından hazırlanan bilimsel rapor/sunum sayısı | ||
| P.G.3 Akademik etkinliklerde sunulan öğrenci bildirilerinin sayısı | ||
| Amaç 4. Etkili iletişim kurabilen, ekip çalışmasına uyum sağlayabilen, mesleki gelişimini sürdürebilen ve alanındaki yenilikleri takip edebilen profesyoneller yetiştirmek. | 4.1. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirerek mesleki süreçlerde bilgi ve düşüncelerini etkin iletmelerini sağlamak. | P.G.1 Mesleki sunum veya rapor hazırlayan öğrencilerin oranı (%) |
| P.G.2 Sunum ve rapor değerlendirmelerinde başarı düzeyi ortalaması | ||
| P.G.3 İletişim odaklı ders ve etkinliklerde olumlu geri bildirim alan öğrenci oranı (%) | ||
| 4.2. Öğrencilerin disiplinler arası ekiplerde iş birliği içinde çalışabilme ve problem çözme becerilerini artırmak. | P.G.1 Ekip çalışmasına dayalı proje ve uygulamalara katılım oranı (%) | |
| P.G.2 Grup çalışmalarında başarı puanları ortalaması | ||
| P.G.3 Saha uygulamalarında ekip içi uyuma ilişkin olumlu geri bildirim oranı (%) | ||
| 4.3. Öğrencilerin kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmalarını sağlamak. | P.G.1 Meslek içi eğitim, seminer ve sertifika programlarına katılım oranı (%) | |
| P.G.2 Üniversitenin sunduğu kariyer geliştirme etkinliklerine katılan öğrenci oranı (%) | ||
| 4.4. Öğrencilerin mesleki yenilikleri takip edebilecek yabancı dil yeterliliklerini desteklemek. | P.G.1 Yabancı dil derslerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 İngilizce mesleki literatür tarama ve anlama uygulamalarında başarı oranı (%) | ||
| P.G.3 Uluslararası kaynakları kullanan proje sayısı | ||
| 4.5. Öğrencilerin modern teknolojileri ve güncel öğrenme yöntemlerini benimsemelerini teşvik etmek. | P.G.1 Teknolojik araçları etkin kullanan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Dijital öğrenme platformlarındaki başarı ve kullanım oranı (%) | ||
| Amaç 5. İş sağlığı ve güvenliği, kalite süreçleri ve yasal mevzuat konularında bilinçli; mesleki görevlerini güvenli, yasal çerçeveye uygun ve yüksek kalite standartlarında yerine getirebilen bireyler yetiştirmek. | 5.1. Öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) konusunda bilinç kazanmalarını sağlayarak güvenli çalışma kültürü oluşturmak. | P.G.1 İSG eğitimlerine katılan ve başarılı olan öğrenci oranı (%) |
| P.G.2 Laboratuvar uygulamalarında İSG kurallarına uyum oranı (%) | ||
| P.G.3 İSG ihlallerinde yıllık azalma oranı (%) | ||
| 5.2. Öğrencilerin yasal mevzuat ve etik ilkelere uygun şekilde davranmalarını sağlamak. | P.G.1 Sağlık mevzuatı ve etik modüllerini başarıyla tamamlayan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Saha uygulamalarında mevzuata uygun davranış aldıkları olumlu değerlendirme oranı (%) | ||
| 5.3. Kalite güvence süreçlerine dair bilgi ve farkındalık kazandırmak. | P.G.1 Kalite yönetimi süreçlerine yönelik etkinlik ve eğitimlere katılım oranı (%) | |
| P.G.2 Sürekli iyileştirme faaliyetlerine öğrenci katkı sayısı | ||
| P.G.3 Proje ve uygulamalarda kalite standartlarına uygunluk oranı (%) | ||
| Amaç 6. Sağlık bilişim sistemlerini, tıbbi cihaz entegrasyonlarını ve ilgili teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilen; teknik sorunlara çözüm üretebilen profesyoneller yetiştirmek. | 6.1. Öğrencilerin sağlık bilgi sistemlerini etkin şekilde kullanmalarını ve sistem entegrasyonuna katkı sağlayabilmelerini sağlamak. | P.G.1 Hastane bilgi yönetim sistemi uygulamalarında başarı gösteren öğrenci oranı (%) |
| P.G.2 Sistem entegrasyonu senaryolarında doğru veri akışı sağlama oranı (%) | ||
| P.G.3 Klinik bilgi süreçlerinde hata oranındaki azalma (%) | ||
| 6.2. Öğrencilerin sağlık kuruluşlarında kullanılan yazılım, donanım ve teknik altyapıya hâkimiyet geliştirmelerini sağlamak. | P.G.1 Yazılım/donanım sorun giderme uygulamalarında performans değerlendirme başarı oranı (%) | |
| P.G.2 Teknik destek süreçlerinde olumlu geri bildirim alan öğrenci oranı (%) | ||
| P.G.3 Laboratuvar ve saha uygulamalarında cihaz ve araçları doğru kullanma oranı (%) | ||
| 6.3. Öğrencilerin acil durumlarda bilgi sistemlerini hızlı ve doğru kullanarak süreçlere katkı sunmalarını desteklemek. | P.G.1 Acil durum simülasyonlarında bilgi sistemlerini doğru ve zamanında kullanan öğrenci oranı (%) | |
| P.G.2 Kesinti veya sistem arızalarında etkili müdahale başarısı gösteren öğrenci oranı (%) | ||
| P.G.3 Sağlık bilişim operasyon süreçlerinde kritik hata sayısında azalma oranı (%) |