Anasayfa / Üniversite / Akreditasyon ve Kalite Komisyonu Görevleri

Akreditasyon sürecine yönelik görevleri

  1. Üniversitenin stratejik planı, hedefleri ve Yükseköğretim Kalite Güvencesi
  2. Yönetmeliği ile Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda, eğitim-öğretimde kalite güvence sisteminin kurulması ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  3. Programların TYYÇ ile ilişkili ve öğrenme çıktılarına dayalı olarak yapılandırılması veakreditasyon sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi konusundaki çalışmaları yürütmek,
  4. Akredite olmayan programların akreditasyonu için yol haritası oluşturmak ve süreçleritakip etmek, Akreditasyon kuruluşu olmayan programlar için kurum içi değerlendirme yöntem ve süreçlerini belirlemek ve eğitim programının değerlendirmesini yapmak.
  5. Üniversite genelinde akreditasyon çalışmalarını takip etmek ve tecrübe paylaşımı iledanışmanlık yapmak.

Toplam kalite sürecine yönelik görevleri

  1. Üniversitenin vizyon, misyon ve hedeflerine ulaşması için yapılması gereken faaliyetleri, bunların zamanlama ve sorumlularını ve bu faaliyetlerin performans kriterlerini belirlemek,
  2. Üniversitede kalite yönetim sistemini kurmak, takip etmek ve birim ve alt birimlerin akreditasyon çalışmalarına destek olmak,
  3. Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, akademik ve idari hizmetlerin değerlendirilmesi, kalitesinin geliştirilmesi ve kalite düzeyinin onaylanması için yapılacak her türlü çalışmayı yürütmek, anahtar performans göstergelerini tespit etmek, program değerlendirmesi çalışmalarına katkı sağlamak,
  4. Eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerin planlanması, uygulanması, kontrol edilmesi ve gerekli önlemlerin alınması (PUKÖ) faaliyetlerini gerçekleştirmek,
  5. İç değerlendirme ve varsa dış değerlendirme sonuçlarını birlikte değerlendirerek durum analizi yapmak,
  6. Takvim yılı bitiminde önceki yıla ilişkin anket çalışmalarını tamamlamak ve iç değerlendirme raporunu hazırlayarak Senatonun onayına sunmak,
  7. İç paydaş (akademik ve idari çalışanlar ile öğrenciler) ve dış paydaş (işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, araştırma sponsorları, öğrenci yakınları vb.) görüşlerini kalite geliştirme sürecine dahil etmek için anket formları düzenlemek,
  8. İç ve dış değerlendirme sonucunda gerekli görülen iyileştirici ve düzeltici faaliyetlerin planlanmasını ve yürütülmesini sağlamak,
  9. Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, dış değerlendirici kurum, kuruluş veya kurula her türlü desteği vermek ve süreçle ilgili iç ve dış paydaşları bilgilendirmek,
  10. Yükseköğretim Kalite Kurulu ile yakın ilişkide çalışmak, Kurulun belirleyeceği usul ve esaslar doğrultusunda çalışmaları yürütmek ve örnek uygulamaları Kurul ile paylaşmak,

Yükseköğretim Kalite Kurulu kararlarını Üniversitenin akademik birimlerinde duyurmak, uygulamalarını takip etmek ve değerlendirmek, üniversite genelindeki çalışmalara uygunluğunu sağlamak ve bu uygulamaların sonuçlarını izlemek,