Sürdürülebilir Hastane Uygulamalarına Yönelik Hemşirelik Araştırmasına TÜBİTAK Desteği
Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencisi Öykü Ötünç tarafından yürütülen ve Dr. Öğr. Üyesi Meltem Adaici Yakupoğlu danışmanlığında hazırlanan proje, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında destek almaya hak kazandı.
Sağlık kurumlarında enerji verimliliğinin desteklenmesi ve sürdürülebilir çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik uygulamaların değerlendirilmesini amaçlayan proje, çevresel sürdürülebilirlik konusunda sağlık hizmetlerinin üstlendiği sorumluluklara dikkat çekiyor.
Günümüzde sağlık hizmetleri, bireylerin sağlık gereksinimlerini karşılamanın yanı sıra çevrenin korunması ve sürdürülebilirliğin sağlanması açısından da önemli bir rol üstleniyor. Sağlık hizmetlerinin sunumunda aktif görev alan hemşireler ise kaynakların etkin ve verimli kullanımına katkı sağlayarak çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılmasında önemli bir sorumluluk üstleniyor.
Bu kapsamda yürütülecek araştırma ile sürdürülebilir sağlık hizmetleri anlayışını destekleyen uygulamaların değerlendirilmesi, çevresel sorumluluk bilincinin güçlendirilmesi ve sağlık kurumlarında sürdürülebilirlik farkındalığının artırılması hedefleniyor.
Araştırmadan elde edilecek bulguların, sağlık kuruluşlarında enerji kaynaklarının verimli kullanımına katkı sağlaması, çevre dostu uygulamaların desteklenmesine yönelik farkındalığı artırması ve sürdürülebilir hastane uygulamalarının geliştirilmesine ışık tutması bekleniyor.
İzmir Tınaztepe Üniversitesi olarak, öğrencimiz Öykü Ötünç ve proje danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Meltem Adaiçi Yakupoğlu’nu önemli başarılarından dolayı tebrik ediyor, çalışmalarında başarılarının devamını diliyoruz.