Hemşirelik Bölümü Öğrencilerimizin Projesine TÜBİTAK 2209-A Desteği
Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri Mehmet Samet Güneş ve Kadir Yıldırım tarafından, Dr. Öğr. Üyesi Meltem Adaici Yakupoğlu danışmanlığında hazırlanan araştırma projesi, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.
Proje kapsamında, dijital sağlık uygulamalarının bireylerin sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve stres yönetimi üzerindeki etkilerinin yenilikçi yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanıyor. Günümüzde stres, bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığını etkileyen önemli halk sağlığı sorunlarından biri olarak kabul edilirken, yaşam kalitesi, akademik başarı ve genel iyilik hali üzerinde de belirleyici bir rol oynuyor.
Bireylerin sağlığının korunması ve geliştirilmesinde önemli sorumluluklar üstlenen hemşirelik disiplini açısından proje, teknolojik gelişmelerin sağlık hizmetlerine entegrasyonuna dikkat çekiyor. Birey merkezli ve koruyucu sağlık yaklaşımlarını desteklemeyi hedefleyen çalışma, dijital sağlık uygulamalarının hemşirelik bakımındaki kullanım potansiyeline ilişkin bilimsel bilgi birikimine de katkı sunmayı amaçlıyor.
Projeden elde edilecek sonuçların; sağlığın geliştirilmesi, stresle baş etme becerilerinin desteklenmesi ve teknoloji temelli sağlık uygulamalarının yaygınlaştırılması konularında yol gösterici olması bekleniyor.
İzmir Tınaztepe Üniversitesi olarak, bilimsel araştırmalarıyla başarı elde eden öğrencilerimizi ve danışman akademisyenimiz Dr. Öğr. Üyesi Meltem Adaici Yakupoğlu’nu tebrik ediyor, çalışmalarında başarılarının devamını diliyoruz.