Home Page / Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions

Lisansüstü araştırma projelerinde bursiyer, yardımcı araştırmacı veya gönüllü stajyer olarak görev alabilmektedir. Ayrıca tıp fakültesi öğrencilerimiz ilk 3 yılda yer alan özel çalışma modülleri ile araştırma deneyimi kazanmaktadır.

İzmir Tınaztepe Üniversitesinde dersler yüz yüze yapılmaktadır. Yükseköğretim Kurumlarından Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında ilgili eğitim öğretim yılında üniversite Senatosu tarafından uygun bulunan dersler çevrim içi yapılabilmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devamı esastır. Derse asgari devam zorunluluğunu sağlayamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır ve yarıyıl sonu/yılsonu/bütünleme sınavlarına giremez.

Teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmeyen öğrenciler devamsız kabul edilirler.

Müfredatlarda uygulamalı ders olarak geçen dersler için uygulamalar üniversite hastanelerinden yaptırılmaktadır. İlgili bölüm ve programlar için staj yönergelerine https://tinaztepe.edu.tr/tr/universite/mevzuat/yonergeler adresinden ulaşabilirsiniz.

Senato tarafından belirlenen esaslara uygun sağlık raporu alınması gerekir. Devlet hastaneleri veya üniversite hastanelerinden alınan raporlar geçerlidir.

Rapor, ara sınavın mazeretinde geçerlidir. Hastalık nedeniyle sınava giremeyen öğrenciler durumlarını, İzmir'deki devlet hastanesi ya da üniversite hastaneleri tarafından verilen sağlık raporu ile belgelendirmeleri gerekmektedir.

Danışmanım kim olacak? Üniversitemiz web sayfası öğrenci sekmesi altında yer alan "Klavuzlar"a tıklanır, İZTÜ Öğrenci Ders Kayıtları Yardım Dokümanında ilgili video yer almaktadır. Açılan dersler sekmesine girildiğinde zorunlu dersler otomatik olarak seçilir. Danışmanınızın kim olduğunu Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)'nden görebilirsiniz.

Doktora programımız bulunmamaktadır

Öğrencilerin uygulamalı eğitim yerleri ilgili bölüm tarafından belirlenmektedir. Bölüme özel durum var ise, öğrenci de staj yerini kendisi ayarlayabilir.

Ücret ödemesi bulunmamaktadır.

Nereden giriş yapıyoruz? OBS kullanıcı adı ve şifremi nereden öğrenebilirim https://tinaztepe.edu.tr/uploads/ogrenci_dosyalar/portal-obs-giris.pdf sayfası üzerinden Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)'ne giriş hakkında detaylı bilgiye erişebilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifrenizi Öğrenci İşleri Biriminden temin edebilirsiniz.

Yaz okulu uygulaması bulunmamaktadır.

Üniversitemiz bölüm ve programlarına https://tinaztepe.edu.tr/tr adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.

Üniversitemiz akademik kadro bilgilerine https://tinaztepe.edu.tr/tr/universite/akademik-kadro/tip-fakultesi adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.

Üniversitemizin ilgili akademik yılına ait ücretlerine ve ödeme yöntemlerine aday öğrenci sayfasından ulaşabilirsiniz. ( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

Üniversitemizin ilgili akademik yılına ait ücretlerine ve ödeme yöntemlerine aday öğrenci sayfasından ulaşabilirsiniz. ( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

Üniversitemizin ilgili akademik yılına ait bölüm ve programların taban puanlarına ve sıralamalarına aday öğrenci sayfasından ulaşabilirsiniz.( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

Üniversite sınavının ardından sonuçların açıklanması ile üniversitemiz kampüsümüzde başlayan tercih günlerinde kampüsümüzde tercih uzmanlarımız görev yapmakta, aday öğrencilerimize tercihleri konusunda rehber olmaktadır.

Üniversite sınav sonucu neticesinde elde edilen başarı bursu öğrenim bursudur. Yemek, yurt gibi durumlar için geçerli değildir.

Lise öğreniminizi derece ile tamamlayan öğrenciler için burs uygulaması bulunmamaktadır.

Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından belirtilen spor dallarında son 4 yıl içerisinde başarılı olduğunu belgelendiren sporculara üniversitemize yerleşmeleri halinde eğitim-öğretim süreleriyle sınırlı olmak kaydıyla %100 başarı bursu verilmektedir. Sporcu burs almaya hak kazanacak öğrenciler için gerekli olan koşullara ""İZTÜ Sporcu Bursu Mütabakatı"ndan ulaşabilirsiniz. (https://tinaztepe.edu.tr/uploads/unuversite_dosyalar/Sporcu-BursuMutabakati.pdf)

Üniversitemizde kardeş indirimi bulunmamaktadır.

Ücret artışları yılın enflasyon oranlarına göre ve üniversitenin Mütevelli Heyeti kararları doğrultusunda artış göstermektedir.

Üniversitemizde İngilizce hazırlık bulunmamaktadır.

Üniversitemizden mezun olan öğrencilerimiz Tınaztepe Sağlık Grubu hastanelerinde görev alabilmektedir.

İzmir Tınaztepe Üniversitesi Mezunlar Derneği bulunmaktadır.

Üniversitemiz bir kampüs üniversitesidir.

Üniversitemize ESHOT'a ait toplu taşıma araçları ile ulaşabilirsiniz.

Kampüsümüzde yemekhane bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz sosyal tesis alanında yer alan çeşitli kafeteryalardan da yararlanabilmektedir.

İzmir Tınaztepe Üniversitesi Galen Hastanesi, İzmir Tınaztepe Üniversitesi Buca Hastanesi ve İzmir Tınaztepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Diş Hastanesi bulunmaktadır. Kampüsümüzde yer alan Sağlıklı Yaşam Merkezinde ise çeşitli alanlarda terapilerin uygulandığı bir merkez bulunmaktadır. Bunun yanı sıra Tınaztepe Sağlık Grubu bünyesinde Buca Tıp Merkezi ve Torbalı Tınaztepe Hastaneleri de yer almaktadır.

İlgili yılın kontenjanlarına göre YÖK tarafından belirlenen şehit ve gazi yakını ile depremzede burs kontenjanı bulunmaktadır.

Eğitim öğretim ödemeleri kayıt döneminde aktif olan online ödeme sistemi üzerinden ya da bankaya giderek yapılmaktadır.

Ödeme seçeneklerine göre uygulanan (peşin, taksit gibi) indirim bulunmamaktadır.

Öğrenim ücretini bankadan ya da online sistem üzerinden gerçekleştiren öğrenciler yine online olarak kayıt sürecini kesin kayıta çevirebilmekte ya da ödeme işlemini tamamlayan öğrenciler Öğrenci İşleri Birimine gelerek kayıt sürecini tamamlayabilmektedir.

Üniversitemizdeki kayıt işlemleri kaydolacak öğrenci ile yürütülmektedir.

Tüm fakülteler, bölüm ve programlar İzmir Buca'da bulunan kampüsümüzdedir.

YKS sonuçlarına göre üniversiteye kayıt yaptıracaklar öğrenciler için ön kayıt sistemi bulunmamaktadır; Yükseköğretim Kurumu tarafından ilan edilen kayıt dönemlerine öğrenciler kesin kayıt işlemlerini gerçekleştirmektedir. Ön kayıt sistemi yabancı uyruklu öğrenciler için uygulanmaktadır. Bu konuda üniversitemiz Uluslararası İlişkiler Ofisinden bilgi alabilirsiniz.( international@tinaztepe.edu.tr )

İzmir Tınaztepe Üniversitesi 09.05.2018 tarihinde kabul edilen ve 18.05 2018 tarih ve 30425 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanmış olan 7141 sayılı YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN'un Ek 192.maddesi ile kurulmuştur. Üniversitemizde Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile eğitim öğretim devam etmektedir.

İzmir Tınaztepe Üniversitesi ilk mezunlarını 2022 yılında vermiştir.

İzmir Tınaztepe Üniversitesi fakülte ve yüksekokul öğrenci kontenjanlarına ilişkin bilgilere aday öğrenci sayfasından ulaşabilirsiniz. ( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

İzmir Tınaztepe Üniversitesinde eğitim dili Türkçe’dir

Kampüsümüz, İzmir Buca semti Aydoğdu Mahallesinde bulunmaktadır. Eğitim kampüsümüzde devam etmektedir. Konuk için tıklayınız.

İzmir Tınaztepe Üniversitesi eğitim öğretiminde Tınaztepe Sağlık Grubunun tam teşekküllü olan Tınaztepe Hastaneleri ile iş birliği yapılmıştır. Gelecek yıllarda üniversite kampüsünün içinde üniversite hastanelerinin faaliyete geçirilmesi hedeflenmektedir.

Puanlarımız ÖSYM'nin tercih kılavuzunda yer alacak olup eş zamanlı olarak aday öğrenci sayfamızdan duyurulacaktır. ( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

  • Tıp Fakültesi için normal eğitim öğretim altı yıl (on iki yarıyıl), azami eğitim öğretim süresi dokuz yıl (on sekiz yarıyıl)’dır.
  • Diş Hekimliği Fakültesi için normal eğitim öğretim beş yıl (on yarıyıl), azami eğitim öğretim süresi sekiz yıl (on dokuz yarıyıl)’dır.
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi için normal eğitim öğretim dört yıl (sekiz yarıyıl), azami eğitim öğretim süresi altı yıl (on iki yarıyıl)’dır.
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu için normal eğitim öğretim iki yıl (dört yarıyıl), azami eğitim öğretim süresi dört yıl (sekiz yarıyıl)'dır."

Yıllık eğitim ücreti nedir? Ödeme şekli, zamanı ve tutarı her akademik yıl için Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen öğrenim ücretleri geçerlidir. Öğrenim ücretleri aday öğrenci sayfasında ilan edilmektedir. ( https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci )

Konukevimizde öğrencilerimize konaklama fırsatı sunulmaktadır. Konukevimiz Tınaztepe Buca Hastanesine yakın mevkide olup Buca Yıldız Mahallesinde bulunmaktadır. Kampüsümüz içindeki yurdumuzun inşası devam etmekte olup tamamlanması birlikte başvuru koşulları ve kapasite bilgileri kamuoyu ile paylaşılacaktır. ( https://tinaztepe.edu.tr/sks/tr/iztu-konukevi/iletisim )

Akademik takvim, Üniversite Senatosu tarafından belirlenir ve internet sitesinde ilan edilir. Üniversitemizin akademik takvimi ilk olarak o yıla ait eğitim öğretim dönemi için hazırlanır www.tinaztepe.edu.tr adresinde duyurulur.

Üniversitemize özgü hazırlanan ve yayınlanmış yönetmelikler ve diğer mevzuat bilgilerine www.tinaztepe.edu.tr adresinden ulaşılabilir.

İlgili tezli yüksek lisans programına yerleşen toplam öğrenci sayısının ilk %15'i kadarına tam burs verilmektedir.

Yeni kayıt ve devam eden öğrenci için bu artış geçerli mi? Üniversitemi Mütevelli Heyeti tarafından ilgili dönem için belirlediği orana göre artış yapılmaktadır. Yeni kayıt ve devam eden öğrenciler için aynı oran ve okul ücreti uygulaması bulunmaktadır. Ücretler hakkında detaylı bilgiye https://tinaztepe.edu.tr/tr/aday-ogrenci sayfasından ulaşabilirsiniz.

Çift anadal üniversitemizde yapılmamaktadır.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen tarihlerde başlamaktadır.

Üniversitemizde DGS tercih indirimi sağlamamaktadır.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen takvimi doğrultusunda başlamaktadır.

2023-2024

  • Beslenme ve Diyetetik
  • Dil ve Konuşma Terapisi
  • Ebelik
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
  • Hemşirelik
  • Odyoloji

*Her sene değişiyor."

Yan dal programı üniversitemizde yapılmamaktadır.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirleniyor.

İzmir Tınaztepe Üniversitene yatay geçiş hakkı bulunmaktadır.

Herhangi bir oranda burslu yatay geçiş imkânımız bulunmamaktadır.

Yatay geçiş yapmasına karar verilen öğrencinin, daha önceki bölümünde/programında aldığı derslerden hangilerinden muaf olacağı ve kaçıncı sınıfa intibak ettirileceği Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi uyarınca ilgili fakültelerin/meslek yüksekokullunun yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.

Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki programında alıp başarılı olduğu derslerin notları yatay geçiş yaptığı programın transkriptinde gösterilir ve transfer edilen derslerin notları genel not ortalamasına dahil edilir.

Eşdeğer derslere ilişkin not dönüşümü, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde ilgili bölüm/program başkanları tarafından yapılarak öğrencinin genel not ortalaması belirlenir. Yatay geçiş yapacak öğrenciler, gelmiş oldukları üniversitelerindeki sınıf ve dönemlerine göre intibak ettirilirler. Kurum içi veya kurumlararasında yatay geçiş yapan öğrencilerin önceki programında geçirdiği süre azami öğrenim süresinden sayılır.

3103 aktif öğrencimiz vardır.

Üniversitemizi kazanan öğrenciler için kaydolmadan önce öğrenci numarası oluşturulmaktadır. Öğrencilerin öğrenci numarasını öğrenebilmeleri için Üniversitemiz Web sitesinde yer alan Duyurular kısmında kayıt duyurusu yer alır. Kayıt duyurusunda yer alan linkte öğrenciler T.C kimlik numarasını girerek öğrenci numaralarına ulaşabilirler.

Öğrenci kartlarınızı öğrenci işlerini biriminden teslim alabilirsiniz.

Not ortalamam düştüğünde bursum iptal oluyor mu? Burslardan yararlanma süresi, normal süreler kadardır. Bu süreler, ön lisans programlarında 2 yıl; 4 yıllık lisans programlarında 4 yıl, 5 yıllık lisans programlarında 5 yıl ve 6 yıllık lisans programlarında 6 yıldır. Burslar, bu sürenin sonuna kadar kesilmez.

Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimi, öğrenim gördüğü lisans/ön lisans eğitiminin kayıtlı olduğu bölümünde/ programında, bulunduğu öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarında üstün başarı gösteren aşağıda belirtilen koşulları sağlayan ara sınıf öğrencilerine, öğretim ücreti üzerinden Mütevelli Heyet tarafından belirlenen oranda indirim yapılmasını kapsar.

  • Bulunduğu öğretim yılının Güz ve Bahar yarıyıllarında kayıt yenilemek
  • Bulunduğu öğretim yılına kadar tüm dersleri almış olmak ve bu derslerden başarılı olmak
  • Bulunduğu öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarında aldığı derslerin not ortalaması 3.50 veya daha yukarı olmak.
  • Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indiriminde konu olan ilgili döneme/dönemlere işlenen staj notundan başarılı olmak
  • Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimine konu olan ilgili dönemlerde herhangi bir disiplin cezası almamış olmak
  • Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimi, öğrencinin indirimi aldığı akademik yıl için geçerli olup süreklilik arz etmez ve yaz okulu ücretlerini kapsamaz.
  • Öğrenci aranan koşulları sağlaması halinde birden fazla akademik yılda Ön lisans ve Lisans Programları Akademik Başarı indirimi alabilir."

(1) Kınama cezasından daha ağır disiplin cezası alan öğrencilerin burs ve/veya indirimleri kesilir. - (1) Birden fazla burs veya indirim almaya hak kazanan öğrenciler, sadece kapsamı geniş ve tutarı yüksek olan burstan/indirimden yararlandırılır. - (1) YKS Burslu veya YKS İndirimli öğrencilerin yatay geçiş yapmaları halinde “Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esasları”nda yer alan koşullar geçerlidir. - (1) İzmir Tınaztepe Üniversitesi tarafından verilen burslar karşılıksız olup bu burslardan yararlanan öğrencilere herhangi bir mali veya hizmet yükümlülüğü getirmez. Mütevelli heyet yönergede tanımlanan burs/indirimlerinin oranlarını artırmaya ve yeni burs/indirimler tanımlamaya yetkilidir.

YKS sonuçlarına göre taban puanlar dikkate alınarak merkezi yerleştirme sistemi kapsamında öğrenci kaydı alınmaktadır.

İlgili bölüm için sağlanan şartlar neticesinde geçiş hakkı bulunmaktadır.

Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, kayıt dondurmaya ilişkin belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile en geç derslerin başlamasını takip eden iki hafta içinde Öğrenci İşleri Birimine başvururlar.

Kayıt dondurma talebinin işleme konulabilmesi için o döneme ilişkin öğrenim ücreti ile diğer yükümlülüklerin yerine getirilmiş olması gerekir. Yapılmış olan ödeme, kayıt dondurma halinde öğrencinin eğitime başladığı ilk dönem ücretine mahsup edilir.

"Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimi, öğrenim gördüğü lisans/ön lisans eğitiminin kayıtlı olduğu bölümünde/ programında, bulunduğu öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarında üstün başarı gösteren aşağıda belirtilen koşulları sağlayan ara sınıf öğrencilerine, öğretim ücreti üzerinden Mütevelli Heyet tarafından belirlenen oranda indirim yapılmasını kapsar.

  • Bulunduğu öğretim yılının Güz ve Bahar yarıyıllarında kayıt yenilemek
  • Bulunduğu öğretim yılına kadar tüm dersleri almış olmak ve bu derslerden başarılı olmak
  • Bulunduğu öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarında aldığı derslerin not ortalaması 3.50 veya daha yukarı olmak.
  • Önlisans ve Lisans Programları Akademik başarı indiriminde konu olan ilgili döneme/dönemlere işlenen staj notundan başarılı olmak
  • Önlisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimine konu olan ilgili dönemlerde herhangi bir disiplin cezası almamış olmak
  • Ön lisans ve Lisans Programları Akademik başarı indirimi, öğrencinin indirimi aldığı akademik yıl için geçerli olup süreklilik arz etmez ve yaz okulu ücretlerini kapsamaz.
  • Öğrenci aranan koşulları sağlaması halinde birden fazla akademik yılda Ön lisans ve Lisans Programları Akademik Başarı indirimi alabilir."

"İzmir Tınaztepe Üniversitesi'ne başarılı öğrencilerin yerleşmesini sağlamak; üniversiteye alınan öğrencileri daha fazla çalışmaya teşvik etmek ve başarılı öğrencileri ödüllendirmek üzere burslar verilerek öğretim ücreti indirimleri yapılmaktadır.

*Burs ve indirimler ile ilgili bilgiler ""İZTÜ Ön Lisans ve Lisans Programları Burs Yönergesi"nde yayınlanmıştır."

İlgili mevzuat hükümleri ve İZTÜ kurumsal yapılanmasında herhangi bir ayrım yapılması söz konusu değildir.

Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu" tarafından fakültelerin değerlendirilmesi mezun verilmesi sonrası yapılmaktadır. İZTÜ Tıp Fakültesinde tüm yapılanma akreditasyon için gerekli koşulların karşılanmasına yönelik olarak gerçekleştirilmektedir.

ÖSYS merkezi yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar, ek yerleştirmede tercih yapamamaktadır. Ek kontenjan ile kayıt yaptırabilmek için ÖSYS merkezi yerleştirmede hiçbir yükseköğretim programına yerleştirilmemiş olmak gerekmektedir. Merkezi yerleştirmede kontenjanı dolan ve en küçük puanı oluşan ancak, yerleştirilen adaylardan birkaçının kayıt yaptırmaması nedeniyle kontenjan açığı oluşan programları, programın en küçük puanına eşit veya daha büyük puana sahip olan adaylar tercih edebilmektedir. Kontenjanı dolmayan ve en küçük puanı oluşmayan programlara ise ilgili puanı hesaplanmış tüm adaylar tercih listesinde yer verebilmektedir.

Üniversitemizde Sağlık, Kültür, Spor Birimi bünyesinde faaliyetleri sürdüren öğrenciler toplulukları sanat, spor, kültüre alanlarında çalışmalar yürütmektedir.

İlgili akademik yılın başladıktan sonra üniversitemiz Sağlık, Kültür, Spor Birimi tarafından ilan edilecek kayıt tarihlerinden öğrenci topluluklarına üye olabilirsiniz.

Öğrenci Toplulukları her akademik yılın ilk 8 haftalık sürecinde kurulabilmektedir. Yeni bir öğrenci kulübü kurabilmek için, Sağlık, Kültür Spor Birimine toplulukla ilgili amaç, açıklama ve talepleri içeren dilekçe ile başvurulması gerekmektedir. Topluluk başvuru dilekçesi onaylandıktan sonra gerekli formlar doldurularak kulüp, o akademik yıl içerisinde resmî olarak kurulmuş olur. İZTÜ öğrencilerinin eğitim öğretime başlamaları birlikte öğrenci topluluklarının oluşması ve çalışmalarına her türlü destek verilmektedir.

Öğrencilerimiz sağlık temalı tematik üniversitemizde, sadece sağlık eğitimi almamakta sağlıklı bir yaşamı da deneyimleyecektir. Üniversitemiz içerisinde sağlıklı yaşamı teşvik edecek yürüyüş yollarımız, sağlıklı beslenme merkezlerimiz, öğrencilerimizin kendi tarım alanlarını yaratabileceği organik üretim merkezlerimiz ve bu yönde benzer birçok çalışma ile öğrencilerimizin sağlıklı yaşamı hayatlarının her anına entegre edecekleri alanların yapımı devam etmektedir. Bu hedefleri gerçekleştirirken yerleşke alanında yer alan binalarda her türlü görsel, işitsel cihazlar ve internet bağlantılarının bulunduğu çeşitli kapasitede derslikler ve gelişmiş laboratuvarlardan da yararlanılmaktadır. Kampüsümüz içerisinde ayrıca içinde çeşitli etkinliklerin yapılabileceği sosyal alanları, yemekhane ve kafeteryalar bulunmaktadır. Tüm bunlara ek olarak çeşitli kapasitelerde salonları, okuma odaları ve kütüphane, mutfak, revir, kantinler ve yurt olanakları da kampüsümüzde öğrencilerimize sunulmaktadır. Bu alanların yapımı ve geliştirme çalışmaları devam etmektedir.

Uluslararası öğrenci kabulleri hakkında bilgiye https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru-kosullari sayfasından ulaşabilirsiniz.

Üniversitemizde uygulanan Erasmus+ çalışmaları hakkında detaylı bilgiye https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/erasmus-program/hakkinda sayfasından ulaşabilir, ERASMUS Koordinatörlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.

Burs imkânı bulunmamaktadır.

Erasmus öğrenci staj hareketliliği programı, öğrenci yaz stajları için burs olanağı sağlayan programlardan bir tanesidir. Bu program kapsamında öğrencilerimiz, üniversitemizin Erasmus anlaşması yapacağı yurtdışı üniversitelerinde staj olanaklarına başvurabilmektedir. Öğrencilerimizin 2. ve 3. sınıf yazında bilimsel araştırma çalışmaları, 4. ve 5. sınıf yazlarında ise klinik rotasyon/klinik araştırma yapabilecekleri nitelikte kapsamlı anlaşmalar yapılmaktadır.

Ön lisans ve lisans programlarına kabul edilecek yurtdışından kabul edilecek öğrenci kontenjan ve koşulları ile başvuru için gerekli diploma ve sınavlar her akademik yıl üniversite Senatosu tarafından belirlenerek Mütevelli Heyet’in onayını takiben Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bildirilir.

Adayların başvuruları alınırken Yükseköğretim Kurulu tarafından ilgili akademik yıl için belirlenen "Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretimin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına kabul usul ve esasları" dikkate alınır. Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunacak olan yurtdışından kabul edilecek öğrenciler, Senato kararında belirtilen başvuru belgelerini hazırlayıp internet ortamında başvurularını gerçekleştirirler.

Lisans programlarına başvuruda bulunan yurtdışından kabul edilecek öğrencilerin başvuruları, adayların sınav başarı puanları ve diploma notlarına dayanarak değerlendirilir. Koşulları sağlayan adaylara, kabul mektupları hazırlanarak gönderilir. Kayıtlar sırasında ek kontenjan açılsa dahi ilan edilen puanların altında puanla öğrenci kabul edilemez. Kabul edilen yurtdışından gelen öğrencilerin kayıt işlemleri, ilan edilen tarihlerde üniversitemiz Öğrenci İşleri Birimi tarafından yapılır.

Süresi içinde kayıt işlemini yapmayan veya gerekli belgeleri sağlayamayan adaylar kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır. Belgelerinde eksiklik veya tahrifat olanların herhangi bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile ilişiği kesilmiş olanların kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu nedenle kayıtları iptal edilenlere ücret iadesi yapılmaz. Kesin kayıtta öğrencinin kendisinin bizzat bulunması ve kabul mektubunda belirtilen belgeleri eksiksiz olarak teslim etmesi gerekmektedir. Eksik belge ile kayıt yapılmaz."

"Eğitimlerde Türkçe iletişim kurulması zorunlu olduğundan başvuran öğrencilerin Türkçe yeterliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Öğrencilerin Türkçe yeterlilik durumu üniversite tarafından yazılı ve/veya sözlü sınavla değerlendirilir ya da tüm üniversitelerin ve Yunus Emre Enstitüsü’nün C1 seviyesinde TÖMER belgesi aranır.

Öğrenimlerine başladıktan sonra en geç üçüncü sınıfın sonunda Türkçe yeterlilik durumunu belgeleyemeyen öğrenciler, bu koşulu yerine getirinceye kadar dördüncü sınıfa devam edemez."

Üniversitemiz bünyesinde Uzaktan Eğitim-Araştırma ve Uygulama Merkezi olarak Sakai Öğrenme Yönetim Sistemi kullanılmaktadır. Sakai öğrenme yönetim sistemimize ait 4 adet sanal server bulunmaktadır. Aynı zamanda öğrenme yönetim sistemimize destekleyici olarak Microsoft Teams platformu aktif olarak kullanılmaktadır. Sakai Öğrenme Yönetim Sistemi ile üniversitemizdeki gerek çevrim içi gerekse yüz yüze derslerin desteklenmesinde Diş Hekimliği Fakültesi, Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencileri ve öğretim elemanlarına hizmet sunulmaktadır.

Tüm fakültelerdeki eğitim öğretim öğrencilerimizin eğitim süreçleri boyunca kullanacakları bir elektronik öğrenme platformu ile desteklenmektedir. Bu platform öğrencilerin telefon, tablet ya da kişisel bilgisayarlarıyla ders materyallerine ulaşmalarını, kitap okumalarını, ödev ve sınavlarını yapmalarını mümkün kılmaktadır. Öğrencilerin kendilerine özgü kullanıcı adı ve şifre ile erişebilecekleri e-kitap, resim, ses dosyası, video ve 3 boyutlu çizimler olmak üzere çok çeşitli elektronik materyali öğrencilerimizin hizmetine sunulmaktadır. Öğrencilerimiz internet erişiminin olduğu her yerde ve 7/24 bağlanabilecekleri bu platform aracılığıyla geçmiş eğitsel etkinlikleri tekrar edebilirler, gelecek eğitsel etkinliklere ve sınavlara hazırlanabilirler.

Ayrıca yapılanma, ders kayıt sistemi ile bütünleşmiş çalışacaktır ve böylece öğrencilerimiz geçmiş eğitsel etkinliklerin videolarına bu sistem aracılığıyla erişebilmektedirler.

Her yıl başvuru takvimi Üniversite Senatosu tarafından belirlenmekte olup 2024- 2025 Eğitim Öğretim dönemi için başvurular 1 Ocak 2024 tarihinde başlamıştır.

Başvuru ücretsizdir. Ancak Ön kabul alabilmek için ilgili programa ait öğrenim ücretinin 1/4 ünü ödemek gerekmektedir.

Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşullarını https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru-kosullari sayfasından öğrenebilirsiniz.

"5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu’nun 7. Maddesinde;

  • Türkiye içinde veya dışında Türk vatandaşı ana veya babadan evlilik birliği içinde doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
  • Türk vatandaşı ana ve yabancı babadan evlilik birliği dışında doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
  • Türk vatandaşı baba ve yabancı anadan evlilik birliği dışında doğan çocuk ise soy bağı kurulmasını sağlayan usul ve esasların yerine getirilmesi halinde Türk vatandaşlığını kazanır. Hükümleri yer aldığından yabancı bir ülkede doğmuş ve çifte vatandaşlığınız bulunuyor olsa bile Türk vatandaşı sayılırsınız. Bu durumda başvuru hakkınız bulunmamaktadır.

Ancak Türk vatandaşlığından çıkıp Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi veya Mavi Kart sahibi olduğunuz takdirde başvuru koşulunu sağlamış olursunuz (Bu belgeye son başvuru tarihinden önce sahip olmak koşulu ile) (Liseye 2022-2023 eğitim ve öğretim yılından önce kayıt yaptırmış olmak şartıyla).

Türk vatandaşlığınız doğumla kazanılmış değil, sonradan edinilmiş ise vukuatlı nüfus kayıt örneği ile bu durumunuzu belgeleyerek Türkiye’de liseyi okumuş olsanız bile başvuru koşulunu sağlamış olursunuz (Liseye 2022-2023 eğitim ve öğretim yılından önce kayıt yaptırmış olmak şartıyla)."

T.C. vatandaşıyım. Lise eğitimimin 3 yılını yabancı bir ülkede, 1 yılını Türkiye’de okudum. Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvuru koşulunu sağlıyor muyum? Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın “Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar”ına göre, yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü kapsamında başvuru koşulunu sağlamanız için; lise eğitiminize 1 Şubat 2013’ten önce başladıysanız lisenin son üç yılını, 1 Şubat 2013’ten sonra başladıysanız lise eğitiminizin tamamını K.K.T.C. hariç yabancı bir ülkede tamamlamış olmanız gerekmektedir.

Evet. Ancak, başvuruda sizden lisenin tamamını yurt dışında okuduğunuzu kanıtlayıcı belgeler (Transkript, karne, lise eğitimi süresini kapsayacak şekilde Göçmen Kaçakçılığıyla Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkanlığı’ndan alınan Yurda Giriş/Çıkış Belgesi vs.) talep edilecektir.

Son başvuru tarihi itibarıyla, Türk vatandaşlığından çıkma işlemlerini tamamlamış ve Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi ya da Mavi Kart sahibi olmanız gerekmektedir. Başvuruda sizden bu belge talep edileceğinden Türk vatandaşlığından çıkmak için başvuru yapmış ve süreci başlatmış olmanız yeterli kabul edilmeyecektir. Başvuru hakkınız bulunmamaktadır. Bu itibarla, Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi ya da Mavi Kartın kayıt aşamasında alınması da söz konusu değildir.

K.K.T.C. uyruklu olanların ya da uyruğundan biri K.K.T.C. olan çift uyrukluların, yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu yapabilmeleri için öncelikle GCE A Level sonucuna sahip olması gerekmektedir. Bu durumda başvuru hakkınız bulunmamaktadır.

Üniversitemiz yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularını Şahsen, postayla ya da e-postayla başvuru kabul edilmektedir. Her başvuru dönemi öncesinde https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru- kosullari adresinden yapılan duyurularda detaylı bilgi yer almaktadır.

Hayır. Ancak üniversitelerin YÖS belgesi ve TR-YÖS kabul edilmektedir.

Hayır. Üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularında YÖS sonucu ile birçok belge kabul edilmektedir. Üniversite Senatosu kararı ile kabul edilen sınavlar/diplomalar listesi her yıl başvurular başlamadan önce https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/basvuru- kosullari adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan ilan edilmektedir.

"Başvuruda İstenilen Belgeler:

  1. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Aslı: Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan ve başvuru formunda beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın talep edilmektedir.
  2. Sınav Sonuç Belgesi/Diploma Tercümesi: Beyan edilen sınav sonuç belgesinin/diplomanın resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslı talep

YÖS Sonuç Belgesi ile başvuru yapan adayın ya da SAT, ACT vb. İngilizce bir sınav sonuç belgesi ile başvuru yapan adayın BELGESİNİN ASLINI getirmesi gerekmektedir.)

Kayıt hakkı kazanılması durumunda sınav sonuç belgesinin/diplomanın sadece Türkçe tercüme kabul edilmektedir. (SAT ve ACT hariç))

  1. Transkript: Ortaöğretim kurumundan alınmış onaylı transkript ve resmi makamlarca (Türk Konsolosluğu, noter, yeminli tercüman) onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesinin aslının talep
  2. Pasaport/Kimlik: Pasaportun ya da Geçici Koruma Kimlik Belgesinin fotoğraflı kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfası talep
  3. Fotoğraf: Adayın dijital ortamda bulunan fotoğrafı (Bu fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde net, yüzü açık, cepheden ve son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş resmi ve vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 cm) formatında olması zorunludur.) "

Evet. Türkiye’deki tüm yükseköğretim kurumlarının “Yurt Dışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Sınavı (YÖS)” sonucu kabul edilmektedir. Ancak, YÖS’ün yüz yüze yapılmış olması ve YÖS sonuç belgesinde doğrulama adresi ile doğrulama kodu bulunması gerekmektedir.

Üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurularında kullanılan, Üniversite Senatosu kararı ile kabul edilen sınavlar/diplomalar listesindeki “Üniversite Giriş Sınavı” statüsündeki tüm belgeler için (SAT, ACT, YÖS, TQDK vb.) geçerlilik süresi, o sınavın yapıldığı tarihten itibaren 2 (iki) yıldır. (Örneğin; 01/01/2021 yılında yapılmış bir sınavın geçerli olduğu son tarih 01/01/2023’tür)

Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınavlar/diplomalar listesinde yer alan belgelerden sadece “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan (SAT, ACT, YÖS vb.) belgelerden birine sahip olmanız durumunda başvuru hakkınız bulunmaktadır. “Lise Bitirme Sınavı” ya da “Lise Diploması” statüsünde bir belge ile başvuru yapmanız kesinlikle mümkün değildir. Bu statüde bir belge ile başvuru yaptığınız tespit edilirse başvurunuz reddedilecektir. Ayrıca, “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden biri ile yaptığınız başvuru sonucunda kayıt hakkı kazanmanız halinde ve kayıt tarihinde henüz mezun olmamanız durumunda kaydınızın yapılması da mümkün değildir.

Hayır. Türkiye lise diploması kabul edilen belgelerden biri değildir. Ancak, Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden (SAT, ACT, YÖS vb.) birine sahip olmanız durumunda üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu hakkınız olacaktır. Kabul edilen sınavlar / diplomalar listesine, https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/ulke-bazli-diploma-yos-kriterleri adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan “Kabul Edilen Sınavlar/Diplomalar” sayfasından ulaşabilirsiniz.

Hayır. Yurt dışında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açılmış Türk lisesi diploması kabul edilen belgelerden biri değildir. Ancak, Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen “Üniversite Giriş Sınavı” statüsünde olan belgelerden (SAT, ACT, YÖS vb.) birine sahip olmanız durumunda üniversitemize yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü başvurusu hakkınız olacaktır. Kabul edilen sınavlar/diplomalar listesine, https://international.tinaztepe.edu.tr/tr/basvuru/ulke-bazli-diploma-yos-kriterleri adresinde “Başvuru” başlığı altında yer alan “Kabul Edilen Sınavlar/Diplomalar” sayfasından ulaşabilirsiniz.

Eğitim dili Türkçe’dir.

Evet. Kayıt hakkı kazanan adayların eğitimlerine başlayabilmeleri için, öğretim dili Türkçe olan programlarda C1 düzeyinde, öğretim Türkçe Yeterlik Belgesi’ne sahip olmaları gerekir.

"Ön lisans programlarında öğrenim süresi 2 yıldır. Lisans programlarında öğrenim süresi 4 yıldır. (Diş Hekimliği Fakültesi ile 5 yıl, Tıp Fakültesi 6 yıl) "

Başvurular, üniversitemiz bünyesinde oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilir. Başvuru koşullarını taşımayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. Adayların başvuruları, komisyon tarafından değerlendirilerek “kabul” ve “ret” şeklinde sonuçlandırılır.

Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda başvuruları kabul edilen adayların, sınav ya da diploma notu ortak bir hesaplama ile standart bir formülle yüzlük nota dönüştürülür. Her aday için bir yerleştirmeye esas puan oluşur ve adaylar tercihleri ile yerleştirme puanları baz alınarak bilgisayar ortamında yerleştirme işlemine tabi tutulurlar.

Adayın yerleştirilmesinde, öncelikle tercih sırası ve daha sonra yerleştirme puanı esas alınır.

"Evet. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kararına göre Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi programlarında, programlara yerleşen adaylar içinde doğumla Türk vatandaşlığı olan veya “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibi adaylar, söz konusu programlar için ayrılan kontenjanın %10’unu geçemez. Sonradan Türk vatandaşlığına geçtiğini belgeleyen öğrenciler, bu kota sınırına tabi değildir. (Örneğin; Tıp Fakültesi için 10 kontenjan ayrılırsa T.C. vatandaşlığı olan veya “Türk Vatandaşlığından Çıkma Belgesi” sahibi adaylar için en fazla 1 kontenjan ayrılabilir.) "

Hayır. Kontenjanlar program bazındadır.

https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden öğrenebilirsiniz.

Üniversitemize ön başvurusunu yapan ve öğrenim ücretinin ¼’ünün ödeyen adaylara Üniversitemiz tarafından “Kesin Kabul Mektubu” gönderilir.

Üniversitemize yerleşen adayların kayıtları, https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır. Adayların, https://www.tinaztepe.edu.tr/ adresinden ilan edilen kayıt için gerekli belgelerin asılları ile bizzat ya da yasal temsilcileri aracılığıyla üniversiteye gelmeleri gerekmektedir.

Hayır. Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt tarihleri içerisinde bizzat ya da Noterden tasdikli vekaletname aracılığıyla ilanda belirtilen kayıt adreslerine belge asılları ile gitmeleri gerekmektedir. Posta yolu ile üniversitemize gönderilen belgeler ile kayıt yapılmaz.

Evet. Noter onayı ile tayin edilen yasal temsilciniz kayıt işlemini yapabilir.

Hayır. Kayıt için gerekli belgeler listesinde yer alan belgelerin asılları talep edilmektedir.

Kayıt hakkı kazanan tüm adayların, kayıt için gerekli belgelerden lise diploması aslını ve lise diplomasının Türkçe tercümesinin aslını kayıtta teslim etmesi gerekmektedir. (Eğer SAT, ACT, YÖS vb. sınav sonucu ile kayıt hakkı kazanılmış ise bu belgenin aslı da teslim edilmelidir) Kaydolan adaylara, sadece lise diplomasının denklik belgesi için 2 (iki) ay süre verilmektedir.

Denklik belgesi, yurt dışındaki ortaöğretim kurumlarından mezun olanların aldıkları diplomalarının Türkiye’deki ortaöğretim kurumları diplomalarına denk olduğunu gösteren belgedir. Denklik belgesi, Türkiye’de herhangi bir yükseköğretim kurumuna kaydolmak için zorunludur. Türkiye’de Denklik Belgesini vermek tamamen Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı’nın takdirindedir. Ancak, il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde yoğunluk yaşanması nedeniyle diploma denklik işlemleri çok uzun sürmektedir. Bu nedenle, adayların ülkelerinde bulunan Türk Büyükelçiliği’ne ya da Türk Konsolosluğu’na diploma denklik işlemi için başvurmaları önem arz etmektedir.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın her yıl yükseköğretim kurumlarına göndermiş olduğu yazıda bildirilen tarihe kadar (genellikle 31 Aralık olarak bildirilmekte) teslim edilmek zorundadır. Aksi takdirde öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilmektedir.

Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen, Türkiye’deki yükseköğretim kurumları ile kuruluşların Türkçe Yeterlik Belgeleri kabul edilmektedir.

Hayır. Ortaöğrenimin (lise) ya da yükseköğreniminin (üniversite) tamamını Türkiye’de tamamlayan öğrencilerden Türkçe Yeterlik Belgesi talep edilmemektedir.

Türkçe hazırlık eğitimi için öğrencilere 1 (bir) yıl süre verilir. Bu süre sonunda yeterli seviyeye ulaşamayan öğrencilere 1 (bir) yıl ek süre verilir. 2 (iki) yılın sonunda program için yeterli seviyede Türkçe bildiğini belgeleyemeyen öğrencilerin üniversitemizden kayıtları silinir.

Kaydolduğunuzda fotoğraf teslim etmeniz şartı ile kayıt tarihinizden ortalama 1 ay sonra kaydolduğunuz Öğrenci İşleri Biriminden teslim alabilirsiniz.

"Öğrenci Kimlik Kartı;

  • Üniversiteye giriş çıkış sırasında,
  • Dersliklerde/Amfilerde yoklama işlemlerinde,
  • Yemekhanede yemek için,
  • Kütüphane hizmetlerinden faydalanabilmek için kullanılmaktadır. "

Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda ön lisans, lisans, yüksek lisans ya da doktora öğrenimi görecek yabancılara öğrenci ikamet izni verilir. Yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni almaları zorunludur (Ülkemizde başka yasal kalış hakkına sahip olanlar hariç (Uluslararası koruma başvuru/statü sahibi, geçici koruma sahibi, çalışma izni sahibi vs.)). Türkiye’ye giriş tarihinden itibaren 30 (gün) içerisinde (30 günden daha uzun süreli vizeniz ya da vize muafiyetiniz var ise o sürenin bitimine kadar) ikamet izni için https://eikamet.goc.gov.tr sayfası üzerinden başvuru yapılması gerekmektedir. Yabancı Uyruklu Vatandaşlık Kimlik Numarası, 99 ile başlar 11 haneden oluşur ve “İkamet İzin Belgesi”nde yazmaktadır.

Evet. İkamet İzin Belgesi alan öğrencilerin mutlaka üniversitemize kartları ile başvuru yaparak 99 ile başlayan Yabancı Uyruklu kimlik numaralarını bildirmeleri gerekmektedir.

Aynı anda iki lisans programında öğrenim göremezsiniz. İsterseniz bir lisans bir ön lisans programında aynı anda öğrenim görebilirsiniz.

Yurt dışından/yabancı uyruklu öğrenci kabulü kontenjanları kapsamında kayıt yaptıran bir öğrenci için program değişikliği mümkün değildir. Bir sonraki başvuru döneminde tekrar başvuru yapmanız gerekmektedir. Kayıt hakkı kazanmanız halinde kayıtlı olduğunuz programdan kaydınızı sildirip seçmiş olduğunuz programa kayıt yaptırabilirsiniz.

Halk Bankası ve Yapıkredi bankalarının tüm şubelerinde öğrenci numarasını belirterek harç ödemesi gerçekleştirilmektedir. IBAN numarası gerekli değildir.

Öğrenci bilgi sistemi üzerinden giriş yaparak ve tüm kredi kartlarını kullanarak ödeme yapılmaktadır.